Osobní a kontaktní údaje:
- název společnosti/ jméno a příjmení
- IČO / datum narození
- sídlo firmy / adresa trvalého pobytu
- kontaktní telefonní číslo
Technické údaje o vašem odběru:
- požadovaná hodnota rezervovaného příkonu
- EAN (pokud se jedná o prodloužení termínu připojení)
- upřesněte požadované místo připojení krátkodobého odběru (přesnou adresu, popř. u již existujícího místa EAN
- snímek katastrální mapy nebo plánek s navrženým místem připojení/umístění odběru
- termín připojení OD - DO
Podejte žádost o připojení
Možnosti připojování nových odběrů můžete ověřit ZDE.
Jednoduchý a pohodlný způsob pro vás je podat žádost on-line prostřednictvím Distribučního portálu. Pokud jste nový zákazník, a ještě jste na sebe neměli vedený odběr elektřiny, podejte žádost o připojení bez registrace zde.
Vyřídíte rychle a jednoduše on-line:
Po vyplnění a odeslání žádosti s potřebnými přílohami vám zašleme e-mail s přiděleným číslem žádosti. Stav vaší žádosti můžete ověřit přímo Distribučním portálu nebo zde.
Pokud jste nový zákazník, a ještě jste na sebe neměli vedený odběr elektřiny, je součástí odpovědního e-mailu také vaše zákaznické číslo. Tím se zaregistrujete do Distribučního portálu a získáte tak přehled o stavu svých požadavků.
Seznamte se s náležitostmi žádosti o připojení nového odběru >>
Posouzení žádosti
Podanou žádost vyhodnotíme. Když bude třeba něco doplnit, budeme vás kontaktovat.
Nejpozději do 60 dnů obdržíte návrh Smlouvy o připojení/ Smlouvy o budoucí smlouvě o připojení k podpisu.
Smlouva o připojení
Platnost návrhu Smlouvy je 60 dnů. V této lhůtě je nutné vrátit podepsanou smlouvu zpět. Pokud tak neučiníte, návrh pozbývá platnosti a bude potřeba podat znovu žádost o připojení.
Tento návrh obsahuje technické řešení a podmínky pro připojení odběrného místa.
Podepisujete smlouvy jednoduše digitálně.
Bez registrace
Jestliže žádost podáte jako neregistrovaný uživatel, digitální podpis vám bude umožněn pouze v prostředí neregistrované aplikace (přes Stav žádosti).
S registrací
Jestliže žádost podáte jako registrovaný uživatel, digitální podpis lze realizovat pouze v Distribučním portálu.
Termín připojení a splnění podmínek ze Smlouvy
Termín připojení a splnění podmínek uvedených ve Smlouvě vychází z místní situace a stanoveného technického řešení připojení nového odběrného místa.
Pokud je potřeba upravit distribuční soustavu, termín připojení v sobě také zahrnuje obvyklé časy potřebné pro vytvoření projektové dokumentace, zákonem dané správní lhůty k získání povolení a následné kolaudaci stavby.
Odsouhlasení prováděcí projektové dokumentace
Pro účely řízení o povolení stavebního záměru
Potřebujete vyjádření provozovatele distribuční soustavy ke stavební dokumentaci pouze pro účely řízení o povolení stavebního záměru? Žádáte o souhlas s umístěním stavby nebo s činností v ochranném pásmu?
Použijte elektronický formulář žádosti o vyjádření pro účely řízení o povolení stavebního záměru ˃˃
Doložení prováděcí projektové dokumentace žadatelem
Doložte projektovou dokumentaci záměru v souladu s technickými podmínkami, které jsou nedílnou součástí smlouvy, a to on-line prostřednictvím Distribučního portálu.
Seznamte se s náležitostmi žádosti o odsouhlasení prováděcí projektové dokumentace >>
Příprava odběrného místa
Vámi zvolená dodavatelská firma zajistí realizaci odběrného místa (transformační stanice) včetně požadované dokumentace.
Příprava odběrného místa se řídí Připojovacími podmínkami, Pravidly provozování distribuční soustavy, technickými normami a dále technickými podmínkami připojení obsaženými ve Smlouvě.
V technických podmínkách připojení je mimo jiné stanoveno, jaké měřící transformátory proudu (MTP) a měřící transformátory napětí (MTN) mají být použity. V tomto případě je potřeba společně s revizní zprávou doložit také protokoly k měřícím transformátorům.
Před uvedením odběrného místa do provozu a připojením k distribuční soustavě zpracujte a předložte Místní provozní předpisy (dále jen „MPP“) k odsouhlasení.
Seznamte se s náležitostmi žádosti o odsouhlasení MPP >>
Pokud se jedná o připojení nového odběrného místa s hodnotou rezervovaného příkonu 1 000 kW a více, zajistěte zprovoznění řídící jednotky odběrného místa s osazením SIM karty a požádejte o funkční zkoušky komunikace řídicí jednotky s dispečinkem ČEZ Distribuce, a. s.
Jakmile je na vaší straně vše připraveno k uvedení odběrného místa do provozu, doložte nám nebo vámi vybranému dodavateli požadované dokumenty dle technických podmínek připojení uvedených ve Smlouvě včetně odsouhlaseného MPP.
Smlouva s dodavatelem o dodávce elektřiny
K odběrnému místu uzavřete Smlouvu o sdružených službách s vybraným dodavatelem (seznam licencovaných dodavatelů s elektřinou naleznete na stránkách Energetického regulačního úřadu v části Licence).
Po uzavření této Smlouvy zažádá váš vybraný dodavatel o připojení odběrného místa a pokud budou splněny všechny podmínky pro připojení, naši pracovníci v dohodnutém termínu uvedou zařízení pod napětí a nainstalují elektroměr.
Pro prodloužení krátkodobého odběru doložte novou žádost o připojení a pokračujte podle postupu výše. Do žádosti uveďte stávající EAN a informaci, že krátkodobý odběr je již připojen a požadujete pouze prodloužení termínu.
Pro připojení trvalého připojení po stavbě doložte novou žádost o připojení a postupujte podle Nového připojení.
Připojovací podmínky
Informace k připojovacím podmínkám
Ceníky služeb
Pravidla provozování distribuční soustavy