Skip to Content

Elektronický podpis je moderní, bezpečný a pohodlný způsob, jak uzavírat smlouvy bez nutnosti tisku. Ušetříte čas a celý proces zvládnete odkudkoli – stačí jen pár kliknutí.
Jak na to?
  • Při podání žádosti ponechejte v kroku „Způsob uzavření smlouvy“ zatrženou možnost elektronické komunikace. Díky tomu veškerá komunikace včetně samotného podpisu smlouvy proběhne elektronicky.
  • Jakmile žádost vyhodnotíme, zašleme vám e-mailem všechny potřebné informace a odkaz, prostřednictvím kterého provedete elektronický podpis.
Způsoby elektronického podpisu
1. Elektronický podpis
  • Slouží pro podepisování smluv na hladině nízkého napětí (NN).
  • Jedná se tzv. prostý elektronický podpis, kdy stačí jen vyplnit jméno a příjmení podepisující osoby.
  • Nepotřebujete k tomu žádný certifikát ani standardní jednoduchý elektronický podpis.

 2. Podepsání certifikátem

  • Slouží pro podepisování smluv na hladině nízkého, vysokého nebo velmi vysokého napětí (NN/VN/VVN).
  • Využívá kvalifikovaný certifikát vydaný certifikační autoritou (například First certification authority, The Czech Post, Komerční banka) na základě prokázání totožnosti/existence společnosti. 
  • Při samotném podpisu si dokument stáhnete, podepíšete certifikátem (u právnické osoby musí obsahovat IČ podepisující společnosti – platí pro VN/VVN), uložíte a znovu nahrajete.

ImageUznávané certifikační autority: First certification authority, a.s.; The Czech Post, s.p.; eIdentity a.s.; Komerční banka, a.s.; State Trust Services

 

Nejčastější dotazy

  • Zkontrolujte, že se jméno a příjmení podepisující osoby přesně shoduje s údaji uvedenými v certifikátu - včetně titulů (platí pro hladinu VN/VVN).
  • Pokud podepisujete jako právnická osoba, ujistěte se, že certifikát obsahuje IČ společnosti – bez něj podpis nebude přijat.

Důvodů může být několik:

  • Při podání žádosti jste nezaškrtli souhlas s elektronickým podpisem, proto nemůžete následně elektronický podpis realizovat.
  • Jméno podepisující osoby není správně vyplněné – může jít o nesoulad s původní osobou uvedenou v žádosti, chybnou diakritiku, přebytečné mezery nebo chybějící titul.
  • Kontaktní údaje nejsou správně – zkontrolujte e-mail a telefonní číslo.
  • Zkontrolujte jméno podepisující osoby, které je uvedené v „detailu smlouvy“ v části „osoba podepisující smlouvu“. Údaje se musí shodovat.
  • Pokud podepisujete dokument za společnost, musí certifikát obsahovat IČ této společnosti.
  • Pokud podepisujete certifikátem, musí být vydán certifikační autoritou uznávanou ČEZ Distribuce, a. s. (First certification authority, a.s.; The Czech Post, s.p.; eIdentity a.s.; Komerční banka, a.s.; State Trust Services).
  • Může to být tím, že používáte nepodporovaný operační systém. Aktuální seznam podporovaných operačních systémů najdete tady.
  • Může se jednat o technickou chybu – v Distribučním portálu zadejte požadavek na opravu

Důvodů může být několik:

  • Smlouva může být ještě ve zpracování.
  • Pokud smlouvu vyřizujete korespondenčně, je možné, že ještě nebyla doručena a není v systému.
  • Pokud jste žádost podali jako neregistrovaný uživatel, můžete smlouvu podepsat pouze v prostředí bez registrace. To znamená, že v Distribučním portálu ji najdete až po jejím podepsání.
  • Používáte nepodporovaný operační systém. Aktuální seznam podporovaných operačních systémů najdete tady.
  • Kontaktujte nás na čísle 800 850 860.

Zajímá nás váš názor na tuto stránku. Pomozte nám ji vylepšit - napište, co se vám líbí, co vám chybí nebo co by šlo udělat lépe.

Tento formulář neslouží pro řešení požadavků. Své požadavky můžete vyřešit přes mobilní aplikaci Proud, Distribuční portál nebo na kontaktní lince 800 850 860.