Skip to Content
ČEZ Distribuce
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Portály ČEZ Distribuce
  • Mám požadavekMám požadavek
    Mám požadavekMám požadavek
    Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
    • Zpět
    • Mám požadavek
    • Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    • Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    • Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    • Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
  • Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
    • Zpět
    • Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
  • Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
    Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
  • Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
    Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
  • FormulářeFormuláře
    FormulářeFormuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

    • Zpět
    • Formuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

  • KontaktyKontakty
    KontaktyKontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
    • Zpět
    • Kontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
  • Portály ČEZ Distribuce
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
ČEZ Distribuce
...
Pro domácnosti, podnikatele a firmyMám požadavek
Nové připojeníPřipojení lokality

Pro podání žádosti budete potřebovat

Osobní a kontaktní údaje:

  • jméno a příjmení / název společnosti
  • datum narození / IČ
  • adresa trvalého pobytu / sídlo firmy

Technické údaje o odběrných místech:

  • počet odběrných míst
  • velikosti jističů (např. 1x16 A, 3x25 A)
  • počet fází (jednofázové, třífázové)
  • plánované spotřebiče
  • mapa lokality s vyznačením zamýšlených staveb

Detailní popis postupu naleznete níže.

Podejte žádost on-line

 

ImageNejjednodušší způsob podání žádosti je přes Distribuční portál, díky kterému budete mít všechny požadavky na jednom místě a kdykoliv si ověříte stav jejich řešení.

Přihlásit se

Nemáte ještě účet v Distribučním portálu? ZAREGISTRUJTE SE.  

 

  • Do přílohy žádosti vložte mapu lokality s vyznačením zamýšlených staveb a doklad o vlastnickém právu.
  • V případě, že chcete uvést více parcelních čísel, uveďte je prosím v části "Upřesnění místa odběru".

Vyřídíte rychle on-line a bez registrace do Distribučního portálu:

Image
Podat žádost o připojení
Image
Stav žádosti o připojení

 

 

 

icon

Podejte žádost o připojení

Zobrazit více

Možnosti připojování nových odběrů můžete ověřit ZDE.

 

ImageJednoduchý a pohodlný způsob pro vás je podat žádost on-line prostřednictvím Distribučního portálu. Pokud jste nový zákazník, a ještě jste na sebe neměli vedený odběr elektřiny, podejte žádost o připojení bez registrace zde.

 

Přihlásit se

 

Skrýt
icon

Posouzení žádosti o připojení

Zobrazit více

Podanou žádost posoudíme a v případě kladného vyřízení zašleme návrh Smlouvy o připojení k podpisu. 

Skrýt
icon

Smlouva o připojení

Zobrazit více

Návrh Smlouvy o připojení je platný 30 dnů. V této lhůtě je nutné podepsanou smlouvu vrátit zpět. Pokud tak neučiníte, návrh pozbývá platnosti. 

Návrh Smlouvy o připojení obsahuje technické řešení, podmínky pro připojení odběrného místa, podíl na oprávněných nákladech za připojení a mezní termín pro připojení. 

Image

Podepisujete smlouvy jednoduše digitálně.

Bez registrace
Jestliže žádost podáte jako neregistrovaný uživatel, digitální podpis vám bude umožněn pouze v prostředí neregistrované aplikace (přes Stav žádosti).

S registrací
Jestliže žádost podáte jako registrovaný uživatel, digitální podpis lze realizovat pouze v Distribučním portálu.

Více informací

 

 

 

Skrýt
icon

Zaplacení podílu na oprávněných nákladech za připojení

Zobrazit více

Podíl na oprávněných nákladech za připojení odběrného místa je stanoven Energetickým regulačním úřadem Vyhláškou o připojení. Tento poplatek hradíte jako žadatel a jeho výše se odvíjí od hodnoty vámi požadovaného příkonu (hodnoty hlavního jističe před elektroměrem). Pro předběžný výpočet skutečné výše vašeho podílu využijte naši kalkulačku. 

Skrýt
icon

Termín připojení

Zobrazit více

Termín připojení uvedený ve Smlouvě o připojení vychází z místní situace a stanoveného technického řešení připojení nové lokality.  

Pokud je potřeba upravit distribuční soustavu (v místě neexistuje distribuční síť nebo je nedostatečný příkon), může dojít k prodloužení tohoto termínu, a to z důvodu sjednání věcných břemen s majiteli přípojkou dotčených pozemků.  

Termín připojení v sobě také zahrnuje obvyklé časy potřebné pro vytvoření projektové dokumentace, zákonem dané správní lhůty k získání povolení a následné kolaudaci přípojky.

Skrýt
icon

Příprava odběrných míst

Zobrazit více

Před přípravou odběrných míst se seznamte s aktuálními Připojovacími podmínkami, zejména požadavky na umístění a způsob provedení hlavní domovní skříně (HDS) a zapojení měřících souprav. Při výstavbě či rekonstrukci elektroměrových rozváděčů je nutné mimo jiné dodržovat Pravidla provozování distribuční soustavy a technické normy. 

ImageTIP: Potřebujete revizní zprávu nebo zajistit elektroinstalační práce na svém odběrném místě? Naši spolupracující revizní technici vám mohou pomoci. Jejich seznam naleznete ZDE. 

Skrýt
icon

Připojení jednotlivých odběrných míst

Zobrazit více

Po ukončení realizace stavby vám zašleme Oznámení. Dále je třeba uhradit zbývající část vyčísleného podílu na oprávněných nákladech za připojení, pokud jste tak již neučinili dříve.  

Pro každé odběrné místo podejte individuální žádost o připojení nového trvalého odběru. Do poznámky vždy uvádějte číslo původní žádosti, pod kterým bylo řešeno připojení lokality. 

Na základě těchto žádostí již není vyčíslen podíl na oprávněných nákladech za připojení, pokud je uhrazen v plné výši v rámci žádosti o připojení lokality.  

Skrýt

Nejčastější dotazy

Pozemek je zasíťován na základě žádosti o připojení lokality a nyní se chtějí připojit jednotliví odběratelé. Jak mají postupovat?

Pro každé odběrné místo podejte žádost o připojení nového odběru a postupujte dle Nového trvalého připojení. Do poznámky uveďte číslo žádosti o připojení lokality, na základě které byl pozemek zasíťován.

Užitečné odkazy
  • Nové  připojení

    Nové připojení

    Zjistit více
  • Připojovací podmínky

    Připojovací podmínky

    Zjistit více
  • Pravidla provozování distribuční soustavy

    Pravidla provozování distribuční soustavy

    Zjistit více
Rychlé odkazy
  • Nejčastější dotazy
  • Formuláře
  • Geoportál
  • Pro revizní techniky
  • Pro zhotovitele
Distribuční soustava
  • Základní údaje
  • Aktuální stav
  • Životní prostředí
  • Bezpečnost
  • Informace ze světa ČEZ Distribuce
ČEZ Distribuce, a. s.
  • Kariéra
  • Pomáháme
  • Dotační projekty
  • O společnosti
  • Pro média
Legislativa
  • Zákony
  • Vyhlášky
  • PPDS
  • Cenová rozhodnutí

Kontaktní linka ČEZ Distribuce

800 850 860

Pro Poruchy

Nonstop

Technické požadavky

V pracovní dny od 8 do 18 hodin

Komunikujte online

Portály ČEZ DistribuceMobilní aplikace Proud

Navštivte nás

Mapa technických konzultačních míst
  • Ochrana osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Nastavení cookies
  • Informace o webu
Copyright 2025 ČEZ, a. s. – Všechna práva vyhrazena