Skip to Content

Elektřina vám jde, ale nehřeje vám elektrické topení a nebo bojler neohřál vodu? Podívejte se dolů na Nejčastější dotazy, kde najdete informace, jak postupovat.

 

Vyhledávání aktuálně probíhajících poruch a odstávek na konkrétní adrese

Zadáním adresy nebo lokalizací polohy pomocí GPS zjistíte, zda je ve vaší lokalitě nahlášená porucha nebo právě probíhá plánovaná odstávka dodávek elektřiny. Poruchu zde můžete také nahlásit.

Vyhledávat můžete podle čísel popisných, orientačních nebo evidenčních. U parcel zadávejte název celé obce, případně místní části.

Načítání aplikace...

Chcete dostávat informace o poruchách a plánovaných odstávkách e-mailem nebo SMS zprávou? Stačí se jednoduše zaregistrovat. Služba je zdarma.

 

NASTAVIT SLUŽBU   PODMÍNKY SLUŽBY

Stáhněte si aplikaci Proud a mějte elektřinu pod palcem.
Stáhněte si aplikaci Proud a mějte elektřinu pod palcem.
Díky notifikacím, které vám bude aplikace zasílat, vás nezaskočí žádná plánovaná odstávka ani porucha.
V případě poruchy budete vědět, jak dlouho přibližně bude výpadek trvat.
Z aplikace můžete snadno a rychle nahlásit poruchu. Nikam už kvůli tomu nemusíte volat. Výhodou je, že můžete zadávat i poruchy, které se netýkají přímo vašeho odběrného místa, ale i jinde, například u rodičů nebo na chatě.
Nejčastější dotazy
  • Ověřte, zda se nezměnily časy spínání nízkého tarifu.
  • Zkontrolujte, jestli nejsou vypadlé podružné (domovní) jističe pro bojler či pro elektrické vytápění nebo jističe pro stykače k blokování těchto spotřebičů. 
    • TIP: Podružné jističe najdete v pojistné skříni. Páčky jističů umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlé jističe mohou být v horní poloze).                      
  • Zkontrolujte, zda svítí kontrolka na bojleru, případně jaký je stav termostatu u bojleru.
    • TIP: Pokud kontrolka nesvítí, jedná se pravděpodobně o poruchu samotného spotřebiče (bojleru). V tomto případě se obraťte na  opraváře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE
  • Doporučujeme nechat také prověřit funkčnost stykače / spínacího relé.
    • TIP: Tuto kontrolu provede elektrikář. Můžete využít i služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE

Přetrvávající poruchu můžete nahlásit telefonicky na 800 850 860.

V případě, že náš pracovník při výjezdu zjistí závadu ve vaší instalaci, nemůže zajistit opravu a je nutné se následně obrátit na vámi vybraného elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.

  • Ověřte, zda se nejedná o plánovanou odstávku.
  • Zkontrolujte, jestli není vypadlý hlavní jistič (umístěný u elektroměru).
    • Hlavní jistič najdete vedle elektroměru umístěného v rozváděči, což je „skříň“ umístěná zpravidla v pilíři na hranici pozemku, na fasádě domu nebo na chodbě. 
    • Páčku jističe umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlý jistič může být v horní poloze). Někdy je nutné jistič proklikat několikrát, než naskočí (především u starších jističů).
    • Pokud páčku jističe nejde dát do polohy nahoru (neudrží se), je příčina poruchy nejspíš v samotném jističi, který je ve vašem majetku. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE. 

 

  • Zkontrolujte, jestli nejsou vypadlé podružné (domovní) jističe.
    • TIP: Podružné jističe najdete v pojistné skříni. Páčky jističů umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlé jističe mohou být v horní poloze). 
  • Ověřte, jestli není vypadlý hlavní jistič (umístěný u elektroměru).
    • Hlavní jistič najdete vedle elektroměru umístěného v rozváděči, což je „skříň“ umístěná zpravidla v pilíři na hranici pozemku, na fasádě domu nebo na chodbě.
    • Páčku jističe umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlý jistič může být v horní poloze). Někdy je nutné jistič proklikat několikrát, než naskočí (především u starších jističů). 

 

  • Pokud máte digitální elektroměr, zkontrolujte, jestli na displeji svítí všechny tři fáze L1, L2, L3. 
    • TIP: Pokud elektroměr signalizuje přítomnost všech tří fází (L1, L2, L3), je příčina poruchy nejspíše ve vaší elektroinstalaci. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.

Nevyznáte se v údajích na elektroměru? Pomůže vám náš Průvodce elektroměry, kde najdete návody pro konkrétní typy elektroměru.

 

  • V případě bytového domu s výtahem ověřte, zda výtah funguje. 
    • TIP: Jestli výtah jede, je příčina poruchy nejspíše ve vaší elektroinstalaci. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.