Mobilní aplikace proud

Stáhněte si naši aplikaci a mějte elektřinu
pod palcem

PROČ SI PUSTIT PROUD DO MOBILU

Zajímá vás, jak jste na tom se spotřebou elektřiny? Chcete si jednoduše vyřídit odečet v čase, kdy se to hodí vám?
Potřebujete nahlásit poruchu nebo nás kontaktovat? To vše, a ještě více teď zvládnete pohodlně z mobilu.
Podívejte se, co v aplikaci najdete.

Přehled odběrných míst

Dům, byt, chata. Přehled spotřeby a další
informace na jednom místě

Zjistit více >

Samoodečet elektřiny

Stačí spustit aplikaci, opsat stav
elektroměru, a je to vyřízené

Zjistit více >

Odstávky a poruchy

Už vás nepřekvapí. A pokud ano,
můžete nám to rovnou nahlásit

Zjistit více >

Moje požadavky

Řadu věcí kolem energií teď vyřídíte
i bez volání na zákaznické centrum

Zjistit více >

Důležité kontakty

Zákaznickou linku, e-mail i seznam
poboček budete mít na dosah

Zjistit více >

Spínání nízkého tarifu

Vyplatí se mít po ruce vždy aktuální časy,
kdy máte levnější elektřinu

Zjistit více >

Přehled odběrných míst

V sekci Moje místa najdete informace o svých odběrných místech.
Pokud máte na sobě napojených více účtů (partnerů), můžete mezi nimi přepínat výběrem z menu v pravém horním rohu. Může zde může hledat i Nastavení, nebo se z aplikace může odhlásit.
Po výběru konkrétního odběrného místa se můžete podívat na podrobné informace, údaje o spotřebě a detaily spínání nízkého tarifu, pokud máte dvoutarifní distribuční sazbu.
V této sekci můžete také zadat požadavek ke svému odběrnému místu, nahlásit poruchu nebo provést samoodečet.

Samoodečet elektřiny

Po výběru konkrétního odběrného místa v sekci Moje místa budete mít možnost zadat odečet.
Aktuální stav elektroměru můžete zadat ručně – stačí opsat hodnoty z displeje elektroměru.
Pokud využíváte i nízký tarif, bude třeba vyplnit dva údaje – T1 (vysoký tarif) a T2 (nízký tarif). U starších elektroměrů jsou dvě počítadla, u moderních se na displeji střídavě zobrazují obě hodnoty.

Odstávky a poruchy

Ať už u vašeho odběrného probíhá odstávka, nebo se teprve chystá, zobrazí se vám v aplikaci varování. Zároveň vám na mobil přijde notifikace. Stejné je to s evidovanými poruchami.
Pokud žádné varování nevidíte, ale jste bez elektřiny, můžete jednoduše nahlásit poruchu a urychlit tak nápravu situace.
Nahlášení poruchy je snadné – pokud se týká vašeho odběrného místa, stačí jen vybrat typ poruchy a v případě potřeby doplnit popis poruchy a připojit fotografii. V případě, že se porucha netýká vašeho odběrného místa, máte možnost vyhledat adresu podle GPS.
Zasílání notifikací upravíte nebo vypnete v Nastavení.

Moje požadavky

V této sekci s námi můžete řešit řadu záležitostí, které se týkají vašich odběrných míst, třeba technické požadavky nebo vaše dotazy ke smlouvě či k poskytovaným službám.
V záložce Historie se můžete kdykoliv vrátit ke svým již uzavřeným požadavkům, v záložce Aktuální můžete sledovat stav řešení svých probíhajících požadavků.
V případě změny stavu vašeho požadavku vám přijde notifikace.

Důležité kontakty

Už nemusíte hledat naše kontaktní údaje. Jedním kliknutím se dovoláte na naši bezplatnou zákaznickou linku, nebo nám můžete poslat e-mail.
Najdete tu také seznam všech našich poboček a mapu.

Spínání nízkého tarifu

V aplikaci najdete vždy aktuální časy spínání nízkého tarifu (T2), pokud máte dvoutarifní distribuční sazbu. Najdete je v detailu konkrétního odběrného místa.

STÁHNĚTE SI APLIKACI

PROUD DO MOBILU

REGISTRUJTE SE, AŤ MŮŽETE VYUŽÍVAT PROUD NAPLNO

Spusťte aplikaci, vyberte Registrovat a vyplňte své jméno, příjmení a datum narození, abychom mohli ověřit, že u nás máte smlouvu.

V dalším kroku zadejte EAN kód, který najdete na svém vyúčtování za elektřinu. Je to osmnáctimístné číslo. A to je vše. Aplikace je připravená a vy můžete používat všechny její funkce.

Aplikaci PROUD můžete využívat i bez registrace a přihlášení
Umožní vám vyhledávat informace o odstávkách a poruchách, nahlásit poruchu a kontaktovat ČEZ telefonicky či e-mailem.

TIP: Láká vás spíš temná nebo světlá strana PROUDU? Nastavte si vzhled aplikace podle svého.

NEJČASTĚJŠÍ DOTAZY

V aplikaci si můžete prohlédnout spotřebu na vašem odběrném místě mezi oficiálními periodickými odečty (například od července 2021 do července 2022). V historii odečtů pak najdete všechny evidované odečty u distributora.

Odečet elektroměru pro fakturaci spotřeby provádíme na vašem odběrném místě prozatím pouze jednou ročně. Další odečty si můžete v aplikaci zadávat sami 11x za zúčtovací období a poté je najdete v historii odečtů. Připravujeme pro vás novou funkci, která umožní zobrazovat i data dálkově odečítaných elektroměrů.

Pokud se vám nezobrazuje v bloku Spotřeba žádný graf, může se jednat o nové odběrné místo, u kterého zatím není historie odečtů. Další možnost je, že máte instalovaný dálkově odečítaný elektroměr, u kterého prozatím najdete detailnější přehled spotřeby v Portále naměřených dat. Může se také jednat o stávající odběrné místo, které bylo nově přiřazené k vaší smlouvě. Historii spotřeby předchozího zákazníka nelze zveřejnit.

Proud je aplikace provozovatele Distribuční soustavy a poskytuje základní funkcionality související s distribucí elektřiny, jako jsou odečty měřidel, přehled spotřeby, informace o poruchách a odstávkách. Aplikace není určená pro řešení obchodních požadavků a požadavků souvisejících s cenou elektrické energie. Pokud chcete vidět vývoj své spotřeby přepočítaný na peníze, kontaktujte prosím svého obchodníka. Většina z nich má zákaznické portály, kde tyto informace najdete.

Tento způsob jsme zvolili, abychom vám usnadnili přihlašování do aplikace. Po propojení stávajícího Distribučního portálu s vaším Google ID v telefonu můžete k přihlášení využít například biometrické ověřování místo zdlouhavého vypisování přihlašovacího jména a hesla. Google či Apple účet nám umožní ověření vaší totožnosti a díky tomu vám můžeme zpřístupnit data o vašem místě. Nové trendy v ověření identity zákazníků, jako je třeba komerční BankID, teprve analyzujeme.

Ano, je to možné. Pokud budete chtít v mobilní aplikaci spravovat více zákaznických účtů, zavolejte nám na zákaznickou linku 800 850 860.

Pokud zadáváte správný EAN (u kterého již potřebujeme doplnit pouze posledních 9 čísel) a obdržíte hlášku "zadaný EAN neevidujeme", může se jednat o EAN z distribučního území mimo ČEZ Distribuce, a.s., který bohužel v aplikaci nenajdeme. Distribuční území v České republice je rozděleno do tří oblastí, která jsou pod správou distribučních společností ČEZ Distribuce, PREdistribuce, a EG.D. Pro jistotu zkontrolujte i zadání jména a příjmení včetně diakritiky v přechozím kroku.

V úvodu ověřujeme podle jména, příjmení (včetně diakritiky) a data narození, zda již nemáte platnou registraci v Distribučním portále. Pokud nenajdeme platnou registraci, potřebujeme k identifikaci doplnit EAN (prvních 9 čísel je vždy stejných, jsou již předvyplněny a stačí vyplnit posledních 9 unikátních čísel). Proběhne ověření EAN z našeho Distribučního území a následně pouze obdržíte SMS s PIN na telefonní číslo z vaší smlouvy. Poté už stačí doplnit Mobile ID (Google ID/Apple ID) do nově vzniklé registrace Distribučního portálu. K následnému přihlášení už vám bude stačit váš účet v telefonu.

Nejde o novou registraci, pouze o doplnění vašeho Mobile ID z telefonu do stávající registrace v Distribučním portále. To nám umožní zpřístupnit vám v aplikaci data o vašem odběrném místě.

Především zákazníkům na distribučním území ČEZ Distribuce. Zákazníci z jiných distribučních území mohou aplikaci využívat v omezeném režimu bez registrace a ověřovat plánované odstávky a poruchy na zadaných adresách.

Podle umístění v ČR je odběrnému místu přidělen distributor elektrické energie, který zajišťuje veškeré služby se spolehlivým zajištěním dodávek elektrické energie. Distribuční území v České republice je rozděleno do tří oblastí, která jsou pod správou distribučních společností – ČEZ Distribuce, PREdistribuce a EG.D.

S aplikací vyřídíte nejčastější požadavky na pár kliknutí, ať jste právě kdekoliv. A když jste u počítače nebo potřebujete vyřešit něco složitějšího, vyplatí se využít Distribuční portál.

Je možné, že u vaší smlouvy nemáme telefonní číslo, na které bychom SMS odeslali. Telefonní číslo ke smlouvě je možné doplnit prostřednictvím naší bezplatné linky 800 850 860.

Ano, to se hodí, třeba když se chystáte na víkend nebo na dovolenou na pronajatou chalupu. Stačí zadat adresu a aplikace vám ukáže, jestli tam není odstávka nebo porucha.

Můžete být v klidu. K údajům o vašich odběrných místech a dalším informacím se kromě vás nikdo nedostane. K zobrazení dat v aplikaci je totiž potřeba registrace v Distribučním portálu a následně propojení s vaším Google ID nebo Apple ID.

Určitě ano. Jako přihlášený uživatel budete mít přehled o svých odběrných místech, budete dostávat notifikace ohledně odstávek a informace o poruchách. Bez přihlášení máte k dispozici pouze základní vyhledávání a hlášení poruch a kontakty.

K přihlášení do aplikace žádné heslo nepotřebujete. Abychom proces co nejvíce usnadnili, přihlásíte se bezpečně pomocí svého Google ID nebo Apple ID, které již ve svém telefonu používáte.

Ne. Pouze dojde k doplnění Vašeho Mobile ID z telefonu, který používáte do stávající registrace v Distribučním portále. Následně Vám tak můžeme zpřístupnit data o Vašem místě.

Ne. Tento údaj najdete na Portálu naměřených dat (PND), do kterého se dostanete přes Distribuční portál.

Ozvěte se nám na zákaznickou linku 800 850 860, nebo nám napište e-mail. Společně to vyřešíme.