Všechny elektroměry jsou opatřené plombami, které zabraňují neoprávněným zásahům a úpravám načítaných údajů o spotřebě. Mohou však nastat situace, kdy budete potřebovat plomby porušit – rozplombovat. Nejčastěji při výměně hlavního jističe, změně distribuční sazby nebo výměně elektroměrového rozváděče. V takových případech je vždy nutné nás předem o rozplombování informovat.
Co je důležité vědět před rozplombováním
Porušení plomb bez předchozího nahlášení může být považováno za neoprávněný odběr elektřiny.
Rozplombování může provádět pouze odborně způsobilá osoba, což je technik s kvalifikací dle nařízení vlády č. 194/2022 Sb. nebo s platným osvědčením dle vyhlášky 50/1978 Sb. Nevíte, na koho se obrátit? Seznam našich spolupracujících revizních techniků najdete ZDE.
Pro nahlášení rozplombování budete potřebovat číslo elektroměru nebo EAN (identifikační číselný kód odběrného místa). Oba údaje jsou uvedené na faktuře nebo ve smlouvě, číslo elektroměru najdete také přímo na štítku elektroměru.
Bezprostředně po nahlášení rozplombování vás budeme informovat o dalším postupu. Pokud váš elektroměr využívá takzvané průběhové měření typu A, B, může rozplombování provést pouze náš pracovník. V takovém případě vám do 2 pracovních dnů nabídneme termín pro rozplombování.
Jak nahlásit rozplombování
Nemusíte nikam chodit ani volat. Vše zvládnete jednoduše a pohodlně on-line a okamžitě získáte informace o dalším postupu.
Máte několik možností: z mobilu pomocí aplikace Proud, z počítače přes Distribuční portál nebo pomocí on-line formuláře.
Postup nahlášení v mobilní aplikaci Proud
- Klikněte na „Požadavky“, vyberte „Zadat nový požadavek“ a zvolte „Rozplombování“.
- Vyberte odběrné místo, kterého se rozplombování týká. V případě, že se nejedná o vaše odběrné místo (například když technik rozplombovává u zákazníka), zadejte identifikační údaj (například číslo elektroměru).
- Vyberte důvod rozplombování (například oprava po poruše, pravidelná revize) a vyplňte požadované povinné údaje (například kontaktní údaje, termín zaplombování).
- Po odeslání požadavku vám obratem zašleme notifikaci s informacemi a pokyny týkající se povolení rozplombování.
Ještě nemáte naši mobilní aplikaci? Stáhněte si ji ZDE.
Postup nahlášení přes Distribuční portál
- Klikněte na „Nový požadavek“ a zvolte „Požadavek na rozplombování“.
- Vyberte odběrné místo, kterého se rozplombování týká. V případě, že se nejedná o vaše odběrné místo (například když technik rozplombovává u zákazníka), zadejte identifikační údaj (například číslo elektroměru).
- Vyberte důvod rozplombování (například oprava po poruše, pravidelná revize) a vyplňte požadované povinné údaje (například kontaktní údaje, termín zaplombování).
- Po odeslání požadavku vám obratem zašleme notifikaci s informacemi a pokyny týkající se povolení rozplombování.
Kudy do Distribučního portálu? Přihlaste se, nebo se registrujte.
Nechcete se registrovat? Využijte zadání přes Požadavek na rozplombování, nebo se obraťte na chatovací asistentku Emu.
DŮLEŽITÉ POKYNY
- Při rozplombování nesmí být odstraněna cejchovní plomba ani žlutá evidenční plomba.
- Plombovací materiál, který je povolené odstranit (montážní plomby, evidenční plomby například na svorkovnici elektroměru), je nutné ponechat přímo v elektroměrovém rozvaděči.
na obrázku označuje cejchovní plombu, což je úřední značka, která zajišťuje, že měřidlo má požadované metrologické vlastnosti. Tuto plombu NEODSTRAŇUJTE.
na obrázku označuje žlutou evidenční plombu distributora. Tuto plombu NEODSTRAŇUJTE.
na obrázku označuje plomby k zajištění svorkovnice (evidenční plomba, montážní plomba*), které osazuje pracovník pověřený distributorem. Tyto plomby MŮŽETE PO ODSOUHLASENÍ ODSTRANIT.
* Montážní plomby lze najít i na jiných místech v elektroměrovém rozváděči (například u hlavního jističe nebo u sazbového spínače).