Skip to Content

Distribuční sazba stanovuje ceny a podmínky pro dodávku elektřiny. Určuje se podle druhu a příkonu elektrických spotřebičů, které využíváte. Bližší informace o sazbách pro domácnosti a podnikatele najdete tady. Distribuční sazbu můžete měnit jednou za 12 měsíců.

Potřebujete si ověřit, jestli máte nastavenou správnou sazbu?

Vhodné je to zejména v těchto případech:

  • instalovali jste si nový elektrický spotřebič pro ohřev vody (bojler) nebo pro vytápění (například akumulační kamna nebo tepelné čerpadlo)
  • pořídili jste si elektromobil
  • stěhujete se do nové nemovitosti
Vyberte, jaké máte spotřebiče, a zobrazí se vám doporučená sazba:
Běžné spotřebiče
Bojler
Tepelné čerpadlo
Elektrické vytápění
Jiný způsob elektrického vytápění
Elektromobil
Odběr s malou spotřebou bez výrobny
Postup pro změnu distribuční sazby
Postup se liší v závislosti na vaší aktuální sazbě a nově požadované sazbě.
Pro zobrazení konkrétních kroků změny sazby prosím vyplňte níže uvedená pole a klikněte na tlačítko Zobrazit postup.

Tabulku s přehledem všech variant změn distribučních sazeb najdete tady.

Chcete mít přehled o aktuálním stavu a řešení vašich požadavků?
Chcete vědět, co Distribuční portál nabízí
a jak se zaregistrovat?
Registrujte se

VYŘÍDÍTE RYCHLE ON-LINE A BEZ REGISTRACE

Pro podání žádosti budete potřebovat

Osobní a kontaktní údaje:

  • jméno a příjmení / název společnosti
  • datum narození / IČO
  • adresa trvalého pobytu / sídlo firmy

Technické údaje o vašem odběru

  • EAN nebo číslo elektroměru
  • požadovanou hodnotu hlavního jističe (počet ampér a fází)
  • příkony spotřebičů, které aktuálně využíváte
Nejčastější dotazy

Distribuční sazbu můžete měnit 1x za 12 měsíců. 

V tomto případě se obraťte na svého dodavatele. Jeho název najdete například ve faktuře nebo v mobilní aplikaci Proud.

  1. Pokud je příkon vašich akumulačních spotřebičů do 3,5 kW (včetně), potom se s požadavkem na změnu sazby obraťte na svého dodavatele, kterému doložíte revizní zprávu nebo formulář Potvrzení o vydání revizní zprávy. Název vašeho dodavatele najdete například ve faktuře nebo v mobilní aplikaci Proud. S vystavením revizní zprávy vám mohou pomoci naši spolupracující elektrikáři.
  2. Pokud je příkon vašich akumulačních spotřebičů vyšší než 3,5 kW, nejprve podejte žádost o připojení a následně vše dořešte se svým dodavatelem. Přesný postup, jak podat žádost, co je potřeba splnit, a jaké dokumenty budete dokládat (například revizní zprávu), najdete tady.

Pro změnu sazby nejprve podejte žádost o připojení a následně vše dořešte se svým dodavatelem. Přesný postup, jak podat žádost, co je potřeba splnit, a jaké dokumenty budete dokládat (například revizní zprávu nebo technický průkaz vozidla), najdete tady.

V tomto případě se obraťte na svého dodavatele. Jeho název najdete například ve faktuře nebo v mobilní aplikaci Proud.

Pokud při změně sazby potřebujete změnit také hodnotu hlavního jističe, stačí podat jednu žádost, do které uvedete příkony nových spotřebičů a také nově požadovanou hodnotu hlavního jističe.

Užitečné odkazy