Skip to Content
ČEZ Distribuce
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Portály ČEZ Distribuce
  • Mám požadavekMám požadavek
    Mám požadavekMám požadavek
    Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
    • Zpět
    • Mám požadavek
    • Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    • Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    • Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    • Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
  • Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
    • Zpět
    • Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
  • Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
    Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
  • Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
    Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
  • FormulářeFormuláře
    FormulářeFormuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

    • Zpět
    • Formuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

  • KontaktyKontakty
    KontaktyKontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
    • Zpět
    • Kontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
  • Portály ČEZ Distribuce
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
ČEZ Distribuce
...
Pro domácnosti, podnikatele a firmyMám požadavek
Stávající připojeníProč mi nejde elektřina

Mobilní aplikace Proud
Mobilní aplikace Proud

Vše vyřídíte na pár kliknutí z mobilu.

Zjistit více×

Někdy se může stát, že dojde k výpadku elektřiny. Nejčastěji za to mohou rozmary počasí, jako jsou třeba silné bouřky, prudký vítr nebo větve, které spadnou do vedení. Protože naše stožáry a vedení stojí venku, ve volné přírodě, není možné vždy těmto potížím předcházet nebo jim nějak technicky zamezit. Děláme všechno pro to, abychom tyto události minimalizovali. 

Výpadek elektřiny ale nemusí vždy znamenat poruchu. Může jít i o plánovanou odstávku (kterou provádíme za účelem údržby či modernizace sítě) nebo o závadu v elektroinstalaci zákazníka.

Na celém našem distribučním území se všichni snažíme v každém okamžiku dělat maximum pro to, abychom vám poskytovali spolehlivou a bezpečnou dodávku elektřiny. Naše distribuční síť je dlouhá téměř 168 000 km a zajišťujeme dodávky elektřiny pro 6,5 milionu odběratelů.

 

ImageElektřina vám jde, ale nehřeje vám elektrické topení a nebo bojler neohřál vodu? Podívejte se sem, kde najdete informace, jak postupovat.

 

ImageChcete si ověřit, jestli u vás v následujících dnech bude probíhat plánovaná odstávka? Bližší informace najdete tady.

Jak postupovat, když mi nejde elektřina?
icon

Začněte kontrolou jističů

Zobrazit více
  • Zkontrolujte, jestli není vypadlý hlavní jistič (umístěný u elektroměru) nebo podružné (domovní) jističe. Páčky jističů umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy. Pokud se jistič „neudrží“ v horní poloze, je příčina poruchy nejspíš v samotném jističi, který je ve vašem majetku. S opravou vám mohou pomoci naši spolupracující elektrikáři.

Hlavní jistič

Image

Podružné jističe

Image

  • V případě částečného výpadku může jít o poruchu fáze, což si jednoduše ověříte na elektroměru (máte-li digitální).
    • Pokud na digitálním displeji svítí všechny tři fáze, to znamená L1, L2, L3, potom je příčina poruchy nejspíše ve vaší elektroinstalaci. S opravou vám mohou pomoci naši spolupracující elektrikáři.

Pokud nesvítí všechny tři fáze L1, L2, L3 (svítí třeba jen L1, L2), příčina poruchy je nejspíš na naší straně. Pokračujte bodem 3.

Příklad zobrazení fází L1, L2, L3 na digitálním displeji:

Image

Nevyznáte se v údajích na elektroměru? Pomůže vám náš průvodce elektroměry, kde najdete návod pro konkrétní typ elektroměru.

Skrýt
icon

Nejedná se o plánovanou odstávku?

Zobrazit více

Důvodem výpadku elektřiny nemusí být vždy porucha. Proto si ověřte, jestli u vás právě neprobíhá odstávka (to znamená plánované vypnutí).

 

OVĚŘIT ODSTÁVKU

Nechte si upozornění na plánované odstávky posílat e-mailem nebo SMSkou. Stačí se jednoduše zaregistrovat. Služba je zdarma.

 

NASTAVIT SLUŽBU PODMÍNKY SLUŽBY

 

Skrýt
icon

Trvá výpadek déle než 10 minut? Nahlaste nám to.

Zobrazit více

Pokud výpadek trvá méně než 10 minut, prosíme vyčkejte, během chvilky může být zase všechno v pořádku.

Ozvěte se nám v případě, že porucha trvá déle než 10 minut.

Více o nejčastějších typech poruch a jejich řešení najdete tady.

 

NAHLÁSIT PORUCHU

Chcete dostávat informace o poruchách a plánovaných odstávkách e-mailem nebo SMS zprávou? Stačí se jednoduše zaregistrovat. Služba je zdarma.

 

NASTAVIT SLUŽBU PODMÍNKY SLUŽBY

 

Skrýt
icon

Pracujeme na opravě, mějte prosím trpělivost

Zobrazit více

Odstraňování poruch a obnovení dodávky elektřiny věnujeme maximální úsilí. Prosíme vás o trpělivost, doba opravy se odvíjí od závažnosti a rozsahu poruchy. O průběhu vás budeme informovat formou SMS zprávy.

 

Chcete dostávat informace o předpokládané době obnovení dodávky? Stačí si bezplatně zaregistrovat tuto službu.

 

NASTAVIT SLUŽBU PODMÍNKY SLUŽBY

 

Skrýt
Nechte si posílat upozornění na probíhající poruchy a plánované odstávky e-mailem nebo SMSkou. Stačí se jednoduše zaregistrovat. Služba je zdarma.

Nastavit službu PODMÍNKY SLUŽBY

 

Stáhněte si aplikaci Proud a už vás nezaskočí žádná odstávka ani porucha
Stáhněte si aplikaci Proud a už vás nezaskočí žádná odstávka ani porucha
Image
Snadno a rychle nahlásíte poruchu, a to nejen u vás, ale i kdekoliv jinde, třeba u rodičů nebo na chatě.
Image
O odstávce se dozvíte minimálně 15 dní předem.
Image
Získáte informace o vzniku poruchy a přibližné době trvání.

 

ImageImage
Více informací

ImagePoruchy ohrožující život nebo zdraví hlaste neprodleně na linku 112 nebo na naši linku 800 850 860, která je vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Co dělat, když nejde proud?

Ve videu se dozvíte, jak postupovat při výpadku elektřiny a jak nahlásit poruchu.

Nejčastější dotazy

Elektřina funguje, ale nehřeje mi elektrické topení a nebo bojler neohřál vodu. Co mám dělat?

  • Ověřte, zda se nezměnily časy spínání nízkého tarifu.
  • Zkontrolujte, jestli nejsou vypadlé podružné (domovní) jističe pro bojler či pro elektrické vytápění nebo jističe pro stykače k blokování těchto spotřebičů. 
    • TIP: Podružné jističe najdete v pojistné skříni. Páčky jističů umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlé jističe mohou být v horní poloze).                       Image
  • Zkontrolujte, zda svítí kontrolka na bojleru, případně jaký je stav termostatu u bojleru.
    • TIP: Pokud kontrolka nesvítí, jedná se pravděpodobně o poruchu samotného spotřebiče (bojleru). V tomto případě se obraťte na  opraváře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE. 
  • Doporučujeme nechat také prověřit funkčnost stykače / spínacího relé.
    • TIP: Tuto kontrolu provede elektrikář. Můžete využít i služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE. 

Přetrvávající poruchu můžete nahlásit telefonicky na 800 850 860.

V případě, že náš pracovník při výjezdu zjistí závadu ve vaší instalaci, nemůže zajistit opravu a je nutné se následně obrátit na vámi vybraného elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.

Nejde mi elektřina v celém bytě/domě. Co mám zkontrolovat a ověřit před tím, než vám nahlásím poruchu?

  • Ověřte, zda se nejedná o plánovanou odstávku.
  • Zkontrolujte, jestli není vypadlý hlavní jistič (umístěný u elektroměru).
    • Hlavní jistič najdete vedle elektroměru umístěného v rozváděči, což je „skříň“ umístěná zpravidla v pilíři na hranici pozemku, na fasádě domu nebo na chodbě. 
    • Páčku jističe umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlý jistič může být v horní poloze). Někdy je nutné jistič proklikat několikrát, než naskočí (především u starších jističů).
    • Pokud páčku jističe nejde dát do polohy nahoru (neudrží se), je příčina poruchy nejspíš v samotném jističi, který je ve vašem majetku. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE. Image

 

Nejde mi elektřina v části bytu/domu. Co mám zkontrolovat a ověřit před tím, než vám nahlásím poruchu?

  • Zkontrolujte, jestli nejsou vypadlé podružné (domovní) jističe.
    • TIP: Podružné jističe najdete v pojistné skříni. Páčky jističů umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlé jističe mohou být v horní poloze). Image
  • Ověřte, jestli není vypadlý hlavní jistič (umístěný u elektroměru).
    • Hlavní jistič najdete vedle elektroměru umístěného v rozváděči, což je „skříň“ umístěná zpravidla v pilíři na hranici pozemku, na fasádě domu nebo na chodbě.
    • Páčku jističe umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlý jistič může být v horní poloze). Někdy je nutné jistič proklikat několikrát, než naskočí (především u starších jističů). 

Image 

  • Pokud máte digitální elektroměr, zkontrolujte, jestli na displeji svítí všechny tři fáze L1, L2, L3. 
    • TIP: Pokud elektroměr signalizuje přítomnost všech tří fází (L1, L2, L3), je příčina poruchy nejspíše ve vaší elektroinstalaci. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.

ImageNevyznáte se v údajích na elektroměru? Pomůže vám náš Průvodce elektroměry, kde najdete návody pro konkrétní typy elektroměru.

 

  • V případě bytového domu s výtahem ověřte, zda výtah funguje. 
    • TIP: Jestli výtah jede, je příčina poruchy nejspíše ve vaší elektroinstalaci. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.
Užitečné odkazy
  • Nejde mi elektřina

    Nejde mi elektřina

    Zjistit více
  • Ověření plánované odstávky

    Ověření plánované odstávky

    Zjistit více
  • Seznam elektřikářů

    Seznam elektřikářů

    Zjistit více
  • Průvodce elektroměry

    Průvodce elektroměry

    Zjistit více
Rychlé odkazy
  • Nejčastější dotazy
  • Formuláře
  • Geoportál
  • Pro revizní techniky
  • Pro zhotovitele
Distribuční soustava
  • Základní údaje
  • Aktuální stav
  • Životní prostředí
  • Bezpečnost
  • Informace ze světa ČEZ Distribuce
ČEZ Distribuce, a. s.
  • Kariéra
  • Pomáháme
  • Dotační projekty
  • O společnosti
  • Pro média
Legislativa
  • Zákony
  • Vyhlášky
  • PPDS
  • Cenová rozhodnutí

Kontaktní linka ČEZ Distribuce

800 850 860

Pro Poruchy

Nonstop

Technické požadavky

V pracovní dny od 8 do 18 hodin

Komunikujte online

Portály ČEZ DistribuceMobilní aplikace Proud

Navštivte nás

Mapa technických konzultačních míst
  • Ochrana osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Nastavení cookies
  • Informace o webu
Copyright 2025 ČEZ, a. s. – Všechna práva vyhrazena