Skip to Content

Někdy se může stát, že dojde k výpadku elektřiny. Nejčastěji za to mohou rozmary počasí, jako jsou třeba silné bouřky, prudký vítr nebo větve, které spadnou do vedení. Protože naše stožáry a vedení stojí venku, ve volné přírodě, není možné vždy těmto potížím předcházet nebo jim nějak technicky zamezit. Děláme všechno pro to, abychom tyto události minimalizovali. 

Výpadek elektřiny ale nemusí vždy znamenat poruchu. Může jít i o plánovanou odstávku (kterou provádíme za účelem údržby či modernizace sítě) nebo o závadu v elektroinstalaci zákazníka.

Na celém našem distribučním území se všichni snažíme v každém okamžiku dělat maximum pro to, abychom vám poskytovali spolehlivou a bezpečnou dodávku elektřiny. Naše distribuční síť je dlouhá téměř 168 000 km a zajišťujeme dodávky elektřiny pro 6,5 milionu odběratelů.

 

Elektřina vám jde, ale nehřeje vám elektrické topení a nebo bojler neohřál vodu? Podívejte se sem, kde najdete informace, jak postupovat.

 

Chcete si ověřit, jestli u vás v následujících dnech bude probíhat plánovaná odstávka? Bližší informace najdete tady.

Jak postupovat, když mi nejde elektřina?
Nechte si posílat upozornění na probíhající poruchy a plánované odstávky e-mailem nebo SMSkou. Stačí se jednoduše zaregistrovat. Služba je zdarma.

Nastavit službu PODMÍNKY SLUŽBY

 

Stáhněte si aplikaci Proud a už vás nezaskočí žádná odstávka ani porucha
Snadno a rychle nahlásíte poruchu, a to nejen u vás, ale i kdekoliv jinde, třeba u rodičů nebo na chatě.
O odstávce se dozvíte minimálně 15 dní předem.
Získáte informace o vzniku poruchy a přibližné době trvání.

Poruchy ohrožující život nebo zdraví hlaste neprodleně na linku 112 nebo na naši linku 800 850 860, která je vám k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

Nejčastější dotazy
  • Ověřte, zda se nezměnily časy spínání nízkého tarifu.
  • Zkontrolujte, jestli nejsou vypadlé podružné (domovní) jističe pro bojler či pro elektrické vytápění nebo jističe pro stykače k blokování těchto spotřebičů. 
    • TIP: Podružné jističe najdete v pojistné skříni. Páčky jističů umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlé jističe mohou být v horní poloze).                      
  • Zkontrolujte, zda svítí kontrolka na bojleru, případně jaký je stav termostatu u bojleru.
    • TIP: Pokud kontrolka nesvítí, jedná se pravděpodobně o poruchu samotného spotřebiče (bojleru). V tomto případě se obraťte na  opraváře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE
  • Doporučujeme nechat také prověřit funkčnost stykače / spínacího relé.
    • TIP: Tuto kontrolu provede elektrikář. Můžete využít i služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE

Přetrvávající poruchu můžete nahlásit telefonicky na 800 850 860.

V případě, že náš pracovník při výjezdu zjistí závadu ve vaší instalaci, nemůže zajistit opravu a je nutné se následně obrátit na vámi vybraného elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.

  • Ověřte, zda se nejedná o plánovanou odstávku.
  • Zkontrolujte, jestli není vypadlý hlavní jistič (umístěný u elektroměru).
    • Hlavní jistič najdete vedle elektroměru umístěného v rozváděči, což je „skříň“ umístěná zpravidla v pilíři na hranici pozemku, na fasádě domu nebo na chodbě. 
    • Páčku jističe umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlý jistič může být v horní poloze). Někdy je nutné jistič proklikat několikrát, než naskočí (především u starších jističů).
    • Pokud páčku jističe nejde dát do polohy nahoru (neudrží se), je příčina poruchy nejspíš v samotném jističi, který je ve vašem majetku. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků, jejichž seznam naleznete ZDE. 

 

  • Zkontrolujte, jestli nejsou vypadlé podružné (domovní) jističe.
    • TIP: Podružné jističe najdete v pojistné skříni. Páčky jističů umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlé jističe mohou být v horní poloze). 
  • Ověřte, jestli není vypadlý hlavní jistič (umístěný u elektroměru).
    • Hlavní jistič najdete vedle elektroměru umístěného v rozváděči, což je „skříň“ umístěná zpravidla v pilíři na hranici pozemku, na fasádě domu nebo na chodbě.
    • Páčku jističe umístěte do polohy dolů a následně vraťte do horní polohy (i vypadlý jistič může být v horní poloze). Někdy je nutné jistič proklikat několikrát, než naskočí (především u starších jističů). 

 

  • Pokud máte digitální elektroměr, zkontrolujte, jestli na displeji svítí všechny tři fáze L1, L2, L3. 
    • TIP: Pokud elektroměr signalizuje přítomnost všech tří fází (L1, L2, L3), je příčina poruchy nejspíše ve vaší elektroinstalaci. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.

Nevyznáte se v údajích na elektroměru? Pomůže vám náš Průvodce elektroměry, kde najdete návody pro konkrétní typy elektroměru.

 

  • V případě bytového domu s výtahem ověřte, zda výtah funguje. 
    • TIP: Jestli výtah jede, je příčina poruchy nejspíše ve vaší elektroinstalaci. V tomto případě se obraťte na elektrikáře. Můžete také využít služby našich spolupracujících revizních techniků – seznam naleznete ZDE.
Užitečné odkazy