Jak správně odečtu stav elektroměru
Elektroměr zaznamenává odebranou elektrickou energii na číselníku v jednotkách kWh.
Číselník zobrazuje stav na 6 celých míst a jedno desetinné místo (což je poslední číslo vpravo, které je barevně odlišeno).
Rozsah číselníku může být pro jiné typy elektroměru různý, ale vždy je zachováno pravidlo o barevném odlišení desetinného místa.
Chcete nahlásit samoodečet elektroměru? Podívejte se, jak na to.
Co mám dělat v případě poruchy elektroměru
Podle smlouvy je za stav odběrného místa zodpovědný odběratel. Proto se nám prosím co nejdříve ozvěte, pokud váš elektroměr vykazuje jakoukoliv poruchu, například když při průchodu elektrické energie nebliká metrologická dioda (označená na obrázku) nebo číselník nezaznamenává elektrickou energii.
Blikání metrologické diody signalizuje průchod elektrické energie (to znamená že právě spotřebováváte elektřinu, např. máte zapnutou pračku). Rychlost blikání diody je ovlivněna množstvím aktuálně odebírané elektřiny (čím je vyšší odběr, tím rychleji dioda bliká).
Informace o poruše elektroměru nám nahlaste na bezplatnou linku 800 850 860, nebo na info@cezdistribuce.cz.
Kde najdu číslo elektroměru
Každý elektroměr má své číslo, které můžete použít jako identifikátor vašeho odběrného místa při řešení svých požadavků.
Výrobní číslo elektroměru je vyznačeno na obrázku:
Číslo elektroměru najdete také na faktuře za elektřinu.
Rozplombování elektroměru
Všechny elektroměry jsou opatřené plombami, které zabraňují neoprávněným zásahům a úpravám načítaných údajů o spotřebě.
Mohou však nastat situace, kdy budete potřebovat plomby porušit – rozplombovat. Nejčastěji je to potřeba při výměně hlavního jističe, změně distribuční sazby nebo výměně elektroměrového rozváděče.
V takových případech je vždy nutné nás předem o rozplombování informovat. Podívejte se, jak na to.
Porušení plomb bez předchozího nahlášení může být považováno za neoprávněný odběr elektřiny!