Jak správně odečtu stav elektroměru
Odebranou elektrickou energii elektroměr zaznamenává na číselníku v jednotkách kWh.
Číselník zobrazuje stav na 6 celých míst a jedno desetinné místo (jedná se o poslední číslo vpravo, které je barevně odlišeno).
Rozsah číselníku může být pro jiné typy elektroměru různý, ale vždy je zachováno pravidlo o barevném odlišení desetin.
Příklad: na obrázku je stav elektroměru 10 914,1 kWh.
Chcete nahlásit samoodečet elektroměru? Podívejte se, jak na to.
Co mám dělat v případě poruchy elektroměru
Podle smlouvy je za stav odběrného místa zodpovědný odběratel. Proto se nám prosím co nejdříve ozvěte, pokud váš elektroměr vykazuje jakoukoliv poruchu, například když se při průchodu elektrické energie se netočí kotouč nebo číselník nezaznamenává jeho otáčení.
Otáčení kotouče signalizuje průchod elektrické energie, což znamená, že právě spotřebováváte elektřinu (například máte zapnutou pračku). Rychlost otáčení kotouče je ovlivněná množstvím aktuálně odebírané elektřiny (čím je vyšší odběr, tím rychleji se kotouč točí).
Informace o poruše elektroměru nám nahlaste na bezplatnou linku 800 850 860, nebo na info@cezdistribuce.cz.
Kde najdu číslo elektroměru
Každý elektroměr má své číslo, které můžete použít jako identifikátor vašeho odběrného místa při řešení svých požadavků.
Výrobní číslo elektroměru najdete vpravo pod kotoučem (před číslem je uvedeno „N.“) – viz obrázek:
Číslo elektroměru je také na faktuře za elektřinu nebo ve smlouvě o připojení.
Rozplombování elektroměru
Všechny elektroměry jsou opatřené plombami, které zabraňují neoprávněným zásahům a úpravám načítaných údajů o spotřebě.
Mohou však nastat situace, kdy budete potřebovat plomby porušit – rozplombovat. Nejčastěji je to potřeba při výměně hlavního jističe, změně distribuční sazby nebo výměně elektroměrového rozváděče.
V takových případech je vždy nutné nás předem o rozplombování informovat. Podívejte se, jak na to.
Porušení plomb bez předchozího nahlášení může být považováno za neoprávněný odběr elektřiny!