COVID-19
Aktuální informace pro zákazníky ČEZ Distribuce
Vážení zákazníci,
rádi bychom Vás ujistili, že i v této složité situaci zajišťujeme provoz kritické infrastruktury a děláme vše pro zabezpečení bezproblémových dodávek elektřiny do nemocnic, laboratoří, škol, vašich domovů a firem.
Z důvodů ochrany Vašeho zdraví a zdraví našich zaměstnanců a na základě aktuálního vývoje, rozhodnutí a doporučení státních orgánů pravidelně aktualizujeme protiepidemická opatření, která chrání Vás i naše zaměstnance a zároveň zajistí, že budeme mít dostatek pracovníků pro udržení bezpečného a spolehlivého provozu distribuční soustavy.
Zaměstnanci, jejichž fyzická přítomnost na pracovištích není nezbytná, pracují z domova (tzv. home office).
opatření ČEZ Distribuce v boji proti COVID-19
Chráníme provoz i zaměstnance ČEZ Distribuce:
- Máme krizový tým, který situaci průběžně vyhodnocuje a zavádí nezbytná opatření v závislosti na vývoji epidemie.
- V klíčových provozech jsme zavedli antigenní testování jako preventivní screening vybraných zaměstnanců.
- Ve všech společných prostorách ČEZ je povinné nošení roušek a dodržování bezpečných rozestupů. Minimalizujeme kontakty přechodem na home office a on line schůzky i školení. Platí zákaz vstupu externích návštěv a exkurzí do provozu.
- V provozech jsme oddělili pracovní skupiny tak, aby nedocházelo k jejich kontaktům: oddělená pracoviště, bezkontaktní předávání směn apod.
- Pravidelně dezinfikujeme prostory, dezinfekce je k dispozici i zaměstnancům u vstupů na pracoviště.
- Technická konzultační místa respektují protiepidemická a vládní hygienická nařízení.
Vaše požadavky jsme připraveni nadále řešit a přijímat primárně elektronickou cestou, a to e-mailem na info@cezdistribuce.cz nebo prostřednictvím Distribučního portálu (přihlášení / nová registrace). Ověřit plánované odstávky či nahlásit poruchy můžete na www.bezstavy.cz. Nahlásit samoodečet stavu elektroměru můžete on line v aplikaci zadání samoodečtu. Města a obce mohou k vyřizování svých požadavků využívat i nadále kontakty na regionální reprezentanty.
Děkujeme Vám za pochopení a věříme, že společně vše brzy zvládneme. Přejeme Vám pevné zdraví.
Stručný přehled základních činností a aktuálních omezení
Provoz a řízení distribuční soustavy |
|
Servisní práce |
Servisní práce spojené s připojením nových odběrů, změn sazeb a uváděním mikrozdrojů a výroben do provozu pokračují s minimálním omezením za dodržování hygienických nařízení. |
Obsluha zákazníků a další činnosti |
|
Technická konzultační místa |
Technická konzultační místa pro osobní kontakt se zákazníky se řídí systémem PES a v současné době jsou až do odvolání všechny pobočky uzavřené. Veškerá komunikace probíhá prostřednictvím ostatních komunikačních kanálů (e-mailem, telefonicky, on line prostřednictvím webových služeb a portálů nebo korespondenčně). |
Call centrum a ostatní obsluha |
Výkon činnosti probíhá bez jakýchkoliv omezení. Zákazníky přesto žádáme o maximální využívání elektronických komunikačních kanálů. |
Odečty elektroměrů a fakturace |
Odečty stavů elektroměrů probíhají bez omezení, 1krát ročně navštěvujeme jednotlivá odběrná místa našich zákazníků za účelem provedení přímého odečtu. V případě, že nelze ze závažných důvodů odběrné místo zpřístupnit, mohou zákazníci využít k zadání tzv. samoodečtu on line službu zadání samoodečtu nebo Distribuční portál. Samoodečet ke konci roku (změně ceny) lze nahlásit nejpozději do 30. ledna. |
Obsluha pro veřejný sektor |
Jsou omezeny osobní schůzky, komunikaci se zástupci samospráv zajišťujeme přes příslušné elektronické komunikační kanály příp. telefonicky. |