Skip to Content
ČEZ Distribuce
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Portály ČEZ Distribuce
  • Mám požadavekMám požadavek
    Mám požadavekMám požadavek
    Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
    • Zpět
    • Mám požadavek
    • Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    • Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    • Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    • Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
  • Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
    • Zpět
    • Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
  • Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
    Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
  • Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
    Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
  • FormulářeFormuláře
    FormulářeFormuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

    • Zpět
    • Formuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

  • KontaktyKontakty
    KontaktyKontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
    • Zpět
    • Kontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
  • Portály ČEZ Distribuce
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
ČEZ Distribuce
...
Pro domácnosti, podnikatele a firmyMám požadavek
Nové připojeníTrvalé připojení z napěťové hladiny nízkého napětí

Tato sekce je promítačka.

Pro podání žádosti budete potřebovat

Osobní a kontaktní údaje:

  • jméno a příjmení / název společnosti
  • datum narození / IČO
  • adresa trvalého pobytu / sídlo firmy

Technické údaje o vašem odběru:

  • velikost jističe (např. 1x16 A, 3x25 A)
  • počet fází (jednofázové, třífázové)
  • příkon plánovaných spotřebičů
  • katastrální mapu s vyznačením zamýšlené stavby

Detailní popis postupu naleznete níže.

Podejte žádost on-line

 

ImageNejjednodušší způsob podání žádosti je přes Distribuční portál, díky kterému budete mít všechny požadavky na jednom místě a kdykoliv si ověříte stav jejich řešení.

Přihlásit se

Nemáte ještě účet v Distribučním portálu? ZAREGISTRUJTE SE.  

 

 

Vyřídíte rychle on-line a bez registrace do Distribučního portálu:

Image
Podat žádost o připojení
Image
Stav žádosti o připojení
Image
Změna stávající žádosti o připojení

 

 

 

icon

Podejte žádost o připojení

Zobrazit více

Možnosti připojování nových odběrů můžete ověřit ZDE.

 

ImageJednoduchý a pohodlný způsob pro vás je podat žádost on-line prostřednictvím Distribučního portálu. Pokud jste nový zákazník, a ještě jste na sebe neměli vedený odběr elektřiny, podejte žádost o připojení bez registrace zde.

 

Přihlásit se

 

 

Vyřídíte rychle a jednoduše on-line:

Image
On-line průvodce podáním žádosti (BEZ REGISTRACE)
Image
Prostřednictvím distribučního porátlu (S REGISTRACÍ)

 

Pokud budete na svém odběrném místě používat elektrický spotřebič se zpětným vlivem na distribuční soustavu (tomografy, rentgenové přístroje, motory s rázovou charakteristikou rozběhu, kolísavým odběrem proudu nebo častým zapínáním, obloukové pece apod.), je povinnou přílohou žádosti také formulář Dotazník pro posouzení zpětných vlivů na distribuční soustavu.

Po odeslání žádosti vám zašleme e-mail s přiděleným číslem žádosti. Stav vaší žádosti můžete sledovat přímo v Distribučním portálu nebo zde.

Součástí e-mailu s přiděleným číslem žádosti je také vaše zákaznické číslo. Tím se můžete registrovat do Distribučního portálu. Budete tak mít všechny požadavky na jednom místě a jednoduše ověříte stav jejich řešení.

 

Image Důležité: Jste podnikatel a plánujete na svém odběrném místě připojit elektrické vytápění?

 

Dle cenového rozhodnutí Energetického regulačního úřadu musí být hybridní a přímotopné elektrické spotřebiče včetně akumulačního spotřebiče pro ohřev užitkové vody nebo vytápěcí soustava s tepelným čerpadlem napájena samostatným přívodem a měřena samostatným měřicím zařízením. V tomto případě podejde dvě Žádosti o připojení – jednu pro vytápění a druhou pro ostatní spotřebiče.

Skrýt
icon

Posouzení žádosti o připojení

Zobrazit více

Podanou žádost posoudíme a v případě kladného vyřízení zašleme, dle vámi vybraného způsobu komunikace, návrh Smlouvy o připojení k podpisu.

Skrýt
icon

Smlouva o připojení

Zobrazit více

Návrh Smlouvy o připojení je platný 30 dnů. V této lhůtě je nutné podepsanou smlouvu vrátit zpět, pokud tak neučiníte, návrh pozbývá platnosti.  

Tento návrh obsahuje technické řešení, podmínky pro připojení odběrného místa, podíl na oprávněných nákladech za připojení a mezní termín pro připojení.

Image

Podepisujete smlouvy jednoduše digitálně.

Bez registrace
Jestliže žádost podáte jako neregistrovaný uživatel, digitální podpis vám bude umožněn pouze v prostředí neregistrované aplikace (přes Stav žádosti).

S registrací
Jestliže žádost podáte jako registrovaný uživatel, digitální podpis lze realizovat pouze v Distribučním portálu.

Více informací

 

 

Skrýt
icon

Zaplacení podílu na oprávněných nákladech za připojení

Zobrazit více

Podíl na oprávněných nákladech za připojení odběrného místa je stanoven Energetickým regulačním úřadem Vyhláškou o připojení. Konkrétní hodnota je vždy vyčíslena ve Smlouvě o připojení.  

Tento poplatek hradíte jako žadatel a jeho výše se odvíjí od hodnoty vámi požadovaného příkonu (hodnoty hlavního jističe před elektroměrem). Pro předběžný výpočet skutečné výše vašeho podílu využijte naši kalkulačku.  

Skrýt
icon

Termín připojení

Zobrazit více

Termín připojení uvedený ve Smlouvě o připojení vychází z místní situace a stanoveného technického řešení připojení nového odběrného místa.  

Pokud je potřeba upravit distribuční soustavu (v místě neexistuje distribuční síť nebo je nedostatečný příkon), může dojít k prodloužení tohoto termínu, a to z důvodu sjednání věcných břemen s majiteli přípojkou dotčených pozemků.  

Termín připojení v sobě také zahrnuje obvyklé časy potřebné pro vytvoření projektové dokumentace, zákonem dané správní lhůty k získání povolení a následné kolaudaci přípojky. 

Skrýt
icon

Změna stávající žádosti o připojení

Zobrazit více

Podali jste žádost o připojení, která dosud nebyla realizována (nedošlo k zahájení dodávky elektrické energie), máte již podepsanou Smlouvu o připojení, ale potřebujete provést změnu rezervovaného příkonu, příkonu připojovacích elektrických spotřebičů nebo umístění měření?  

V tomto případě požádejte o změnu stávající žádosti o připojení v Distribučním portálu nebo bez registrace zde.  

Správný formulář najdete: 

Změna stávající žádosti o připojení / Změnové řízení již podané žádosti o připojení

Po odeslání tohoto formuláře je postup stejný jako v případě podání nové žádosti o připojení nového odběru, tj. pokračujeme od bodu Posouzení žádosti o připojení.  

Skrýt
icon

Příprava odběrného místa a doložení revizní zprávy

Zobrazit více

Před přípravou odběrného místa se seznamte s aktuálními Připojovacími podmínkami, zejména s požadavky na umístění a způsob provedení hlavní domovní skříně (HDS) a zapojení měřících souprav. Při výstavbě elektroměrového rozváděče či při rekonstrukci elektroměrových rozváděčů je nutné mimo jiné dodržovat Pravidla provozování distribuční soustavy a technické normy. 

Pokud žádáte připojit odběr po propadlé rezervaci příkonu (více jak 4 roky od ukončení poslední Smlouvy o připojení) nebo žádáte o připojení odběru a budete mít společný elektroměrový rozváděč, je nutné nám před zahájením přípravy odběrného místa nahlásit jeho rozplombování podle postupu ZDE.  

Následně si domluvte návštěvu revizního technika, který provede revizi připojovaného zařízení. Tuto revizní zprávu budete potřebovat pro svého dodavatele elektřiny k sepsání smlouvy o dodávkách elektřiny a dohodnutí termínu montáže elektroměru. 

ImageTIP: Potřebujete revizní zprávu nebo zajistit elektroinstalační práce na svém odběrném místě? Naši spolupracující revizní technici vám mohou pomoci. Jejich seznam naleznete ZDE. 

Skrýt
icon

Přiznání distribuční sazby

Zobrazit více

Podaná žádost o připojení je posuzovaná s ohledem na možnost připojit požadované spotřebiče. Pro následné přiznání vámi zvolené distribuční sazby je nutné splnit také podmínky dané cenovým rozhodnutím Energetického regulačního úřadu, se kterými se proto doporučujeme seznámit ještě před podáním žádosti, zejména pokud požadujete distribuční sazbu s elektrickým vytápěním či tepelným čerpadlem.  

Vhodnou distribuční sazbu dle aktuálního využití příkonu vašich spotřebičů si můžete ověřit ZDE. 

Skrýt
icon

Smlouva s dodavatelem o dodávce elektřiny a montáž elektroměru

Zobrazit více

K odběrnému místu uzavřete Smlouvu o sdružených službách s vybraným dodavatelem. Seznam licencovaných dodavatelů s elektřinou naleznete na stránkách Energetického regulačního úřadu v části Licence. 

Po uzavření této smlouvy zažádá váš vybraný dodavatel o instalaci elektroměru a pokud budou splněny všechny podmínky pro připojení, náš pracovník ho do 5 pracovních dnů nainstaluje.   

Skrýt
icon

Ostatní

Zobrazit více

Nemáte možnost vyplnit žádost online? Máme pro vás k dispozici elektronický formulář. 

Skrýt

Nejčastější dotazy

Odběrné místo bylo zasíťováno na základě žádosti o připojení lokality. Jak mám nyní postupovat?

Podejte žádost o připojení nového odběru a postupujte dle Nového trvalého připojení výše. Do poznámky uveďte číslo žádosti o připojení lokality, na základě které byl pozemek zasíťován.

Mám schválené spotřebiče pro dvoutarifní distribuční sazbu, ale pro potřebu stavby mi stačí připojit odběrné místo s jednotarifní sazbou. Jak mám postupovat?

V tomto případě nyní požádejte svého dodavatele o připojení odběru s jednotarifní sazbou. O změnu na dvoutarifní sazbu požádáte svého dodavatele například po dokončení stavby, až budete využívat nemovitost k trvalému bydlení. S dodavatelem ověřte, jaké dokumenty bude potřeba ke změně distribuční sazby doložit (např. revizní zpráva, výpočet tepelných ztrát, atd).

Jak změnit připojení stavby (krátkodobý odběr) na trvalý odběr?

Pro připojení trvalého odběru podejte novou žádost o připojení a postupujte dle Nového trvalého připojení výše. Do poznámky uveďte, že se jedná o změnu stavby na trvalý odběr.

Užitečné odkazy
  • Připojovací podmínky

    Připojovací podmínky

    Zjistit více
  • Podmínky distribučních sazeb

    Podmínky distribučních sazeb

    Zjistit více
  • Určení distribuční sazby

    Určení distribuční sazby

    Zjistit více
  • Kalkulačka nákladů za připojení

    Kalkulačka nákladů za připojení

    Zjistit více

Zajímá nás váš názor na tuto stránku. Pomozte nám ji vylepšit - napište, co se vám líbí, co vám chybí nebo co by šlo udělat lépe.

Tento formulář neslouží pro řešení požadavků. Své požadavky můžete vyřešit přes mobilní aplikaci Proud, Distribuční portál nebo na kontaktní lince 800 850 860.

Rychlé odkazy
  • Nejčastější dotazy
  • Formuláře
  • Geoportál
  • Pro revizní techniky
  • Pro zhotovitele
Distribuční soustava
  • Základní údaje
  • Aktuální stav
  • Životní prostředí
  • Bezpečnost
  • Informace ze světa ČEZ Distribuce
ČEZ Distribuce, a. s.
  • Kariéra
  • Pomáháme
  • Dotační projekty
  • O společnosti
  • Pro média
Legislativa
  • Zákony
  • Vyhlášky
  • PPDS
  • Cenová rozhodnutí

Kontaktní linka ČEZ Distribuce

800 850 860

Pro Poruchy

Nonstop

Technické požadavky

V pracovní dny od 8 do 18 hodin

Komunikujte online

Portály ČEZ DistribuceMobilní aplikace Proud

Navštivte nás

Mapa technických konzultačních míst
  • Ochrana osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Nastavení cookies
  • Informace o webu
Copyright 2025 ČEZ, a. s. – Všechna práva vyhrazena