Jak správně odečtu stav elektroměru
Elektroměr na displeji zobrazuje tři stavy:
- vysoký tarif
- nízký tarif
- dodávka (přetok do sítě v případě výrobny)
Tyto údaje se na displeji pravidelně střídají v osmivteřinových intervalech.
Stav elektroměru se zobrazuje na 7 celých míst (bez desetinného místa) v jednotkách kWh.
To, který stav elektroměr právě zobrazuje, poznáte podle čísla uvedeného v levém dolním rohu displeje:
1.8.1 – zobrazuje se stav vysokého tarifu

Příklad z obrázku: stav elektroměru ve vysokém tarifu je 5 kWh.
1.8.2 – zobrazuje se stav nízkého tarifu

Příklad z obrázku: stav elektroměru v nízkém tarifu je 5 kWh.
2.8.0 – zobrazuje se stav dodávky (přetok do sítě v případě výrobny)

Příklad z obrázku: stav dodávky je 13 kWh.
Co mám dělat v případě poruchy elektroměru
Podle smlouvy je za stav odběrného místa zodpovědný odběratel. Proto se nám prosím co nejdříve ozvěte, pokud váš elektroměr vykazuje jakoukoliv poruchu, například když displej nezobrazuje žádné informace nebo zobrazuje nesprávné informace (třeba 8888888) nebo při průchodu elektrické energie nebliká metrologická dioda (označená na obrázku).
 Blikání metrologické diody signalizuje průchod elektrické energie (to znamená že právě spotřebováváte elektřinu, například máte zapnutou pračku). Rychlost blikání diody je ovlivněná množstvím aktuálně odebírané elektřiny (čím je vyšší odběr, tím rychleji dioda bliká).

Informace o poruše elektroměru nám nahlaste na bezplatnou linku 800 850 860, nebo na info@cezdistribuce.cz.
Jak poznám, jestli mi právě běží vysoký nebo nízký tarif
To, jestli vám právě běží vysoký nebo nízký tarif, značí kód T1 nebo T2 uprostřed displeje:
- T1 = vysoký tarif
- T2 = nízký tarif

Příklad: je zobrazeno T1, to znamená, že právě běží vysoký tarif.

Příklad: je zobrazeno T2, to znamená, že právě běží nízký tarif.
Chcete vědět, v jakých časech vám spíná vysoký a nízký tarif? Podívejte se sem.
 Doplnění: Nízký tarif (takzvaný „noční proud“) je časové pásmo, díky kterému vám několik hodin denně jde elektřina za nižší cenu. Nárok na něj máte zpravidla v případě, když máte instalovaný elektrický spotřebič na ohřev vody nebo vytápění (jako třeba bojler, elektrokotel nebo tepelné čerpadlo) či máte elektromobil. Vysoký tarif platí v době mimo pásmo platnosti nízkého tarifu.
Chcete zjistit, jestli máte nárok na sazbu s nízkým tarifem? Podívejte se sem.
Nejde mi elektřina v části bytu nebo domu aneb jak poznám výpadek fáze
Při výrobě a přenosu elektrické energie využíváme třífázovou přenosovou soustavu. To znamená, že z elektrárny „vedou tři dráty“ (každý drát je jedna fáze).
Pokud vám nejde elektřina v části bytu, rodinného domu nebo bytového domu (to znamená, že vám „něco funguje a něco ne“), je to zpravidla způsobeno výpadkem jedné z fází.
To, zda je ve všech třech fázích napětí, poznáte na elektroměru. Signalizují to zobrazené hodnoty L1, L2 a L3 vpravo dole na displeji.

- Elektroměr zobrazuje L1 L2 L3
- Příčina poruchy je nejspíš ve vaší elektroinstalaci. Obraťte se prosím na elektrikáře. Můžete také využít služeb našich spolupracujících revizních techniků, jejich seznam najdete tady.
 
- Elektroměr nezobrazuje L1 L2 L3 (například zobrazuje jen L2 L3)
- Příčina poruchy je nejspíš na naší straně. Poruchu nám můžete nahlásit tady.
 
Kde najdu číslo elektroměru
Každý elektroměr má své číslo, které můžete použít jako identifikátor vašeho odběrného místa při řešení svých požadavků.
Výrobní číslo elektroměru najdete vlevo nad displejem – viz obrázek:

Číslo elektroměru je uvedeno také na faktuře za elektřinu.
Rozplombování elektroměru
Všechny elektroměry jsou opatřené plombami, které zabraňují neoprávněným zásahům a úpravám načítaných údajů o spotřebě.
Mohou však nastat situace, kdy budete potřebovat plomby porušit – rozplombovat. Nejčastěji je to potřeba při výměně hlavního jističe, změně distribuční sazby nebo výměně elektroměrového rozváděče.
V takových případech je vždy nutné nás předem o rozplombování informovat. Podívejte se, jak na to.
 Porušení plomb bez předchozího nahlášení může být považováno za neoprávněný odběr elektřiny!