Skip to Content
ČEZ Distribuce
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Portály ČEZ Distribuce
  • Mám požadavekMám požadavek
    Mám požadavekMám požadavek
    Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
    • Zpět
    • Mám požadavek
    • Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    • Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    • Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    • Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
  • Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
    • Zpět
    • Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
  • Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
    Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
  • Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
    Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
  • FormulářeFormuláře
    FormulářeFormuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

    • Zpět
    • Formuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

  • KontaktyKontakty
    KontaktyKontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
    • Zpět
    • Kontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
  • Portály ČEZ Distribuce
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
ČEZ Distribuce
...
Pro domácnosti, podnikatele a firmyMám požadavek
Stávající připojeníZměna umístění měření

ImagePro snadnější a rychlejší vyřízení žádostí o připojení (například připojení nového odběrného místa, výrobny, a dalších) nebo přeložky zařízení využijte Distribuční portál nebo naše webové stránky (připojení, přeložka).

Od 5. 1. 2026 již nebudeme tyto žádosti přijaté e-mailem akceptovat.

 

O změnu umístění (přemístění) měření požádejte, pokud měníte přístupnost měření (přesouváte elektroměrový rozváděč), např. z chodby na fasádu, z fasády/chodby na hranici pozemku a podobně.

Změnu umístění měření provádíte na své náklady.

V případě přemístění energetického zařízení (majetek distributora) na vašem pozemku, například sloup, kabelová pojistková skříň apod. se jedná o přeložku zařízení.

Pro podání žádosti budete potřebovat

Osobní a kontaktní údaje:

  • jméno a příjmení / název společnosti
  • datum narození / IČO
  • adresa trvalého pobytu / sídlo firmy 

Technické údaje o odběrném místě:

  • EAN nebo číslo elektroměru 
  • u změny stávajícího místa připojení katastrální mapu s vyznačením nového umístění měření (elektroměrového rozváděče)
  • pokud se změnou umístění měření došlo ve vaší domácnosti i ke změně využívaných elektrických spotřebičů, žádáme o jejich aktualizaci do žádosti. V případě, že spotřebiče do žádosti nevyplníte, zachováme v systému stávající příkony.
Chcete mít přehled o aktuálním stavu a řešení vašich požadavků?
Chcete vědět, co Distribuční portál nabízí
a jak se zaregistrovat?
Registrujte se

VYŘÍDÍTE RYCHLE ON-LINE A BEZ REGISTRACE

obrázek
Žádost o připojení
obrázek
Stav žádosti o připojení
obrázek
Přeložka zařízení
icon

Podejte žádost o připojení

Zobrazit více

Možnosti připojování nových odběrů můžete ověřit ZDE.

 

ImageJednoduchý a pohodlný způsob pro vás je podat žádost on-line prostřednictvím Distribučního portálu. Pokud jste nový zákazník, a ještě jste na sebe neměli vedený odběr elektřiny, podejte žádost o připojení bez registrace zde.

 

Přihlásit se

 

 

Vyřídíte rychle on-line a bez registrace do Distribučního portálu:

Image
On-line průvodce podáním žádosti (BEZ REGISTRACE)
Image
Prostřednictvím distribučního porátlu (S REGISTRACÍ)

Po odeslání žádosti s potřebnými přílohami vám zašleme e-mail s přiděleným číslem žádosti. Stav vaší žádosti můžete sledovat přímo v Distribučním portálu nebo zde.

Skrýt
icon

Posouzení žádosti

Zobrazit více

Podanou žádost vyhodnotíme. Když bude třeba něco doplnit, budeme vás kontaktovat.

Nejpozději do 30 dnů obdržíte podle vámi vybraného způsobu komunikace návrh Smlouvy o připojení. Pokud vyberete elektronickou komunikaci, vyřízení pro vás bude rychlejší a jednodušší.

Skrýt
icon

Smlouva o připojení

Zobrazit více

Návrh Smlouvy o připojení je platný 30 dnů (u připojení na hladině vysokého napětí 60 dnů). V této lhůtě je nutné vrátit podepsanou smlouvu zpět. Když to nestihnete, bude potřeba znovu podat žádost o připojení.

Návrh Smlouvy o připojení obsahuje návrh technického řešení, podmínky pro připojení odběrného místa, podíl oprávněných nákladů za připojení a mezní termín pro připojení (změnu vašeho odběrného místa).

Image

Podepisujete smlouvy jednoduše digitálně.

Pro digitální podpis v Distribučním portálu podejte žádost jako registrovaný uživatel.

Pokud žádost podáte jako neregistrovaný uživatel, nebude možné smlouvu podepsat digitálně ani při následné registraci.

Více informací

 

Skrýt
icon

Termín splnění podmínek ze Smlouvy o připojení

Zobrazit více

Termín a technické informace k požadované změně umístění měření jsou součástí zaslaného návrhu Smlouvy o připojení.

Skrýt
icon

Příprava odběrného místa

Zobrazit více

Před přípravou odběrného místa se seznamte s aktuálními Připojovacími podmínkami.

Úpravu odběrného místa podle připojovacích podmínek zajistí na vaše náklady vámi vybraná elektroinstalační firma.

Před zahájením úprav odběrného místa je nutné nám nahlásit rozplombování podle postupu zde.

Následně si domluvte návštěvu revizního technika, který provede revizi připojovaného zařízení.

Upozornění:
Pokud je elektroměrový rozváděč nepřístupný, je vaší povinností umožnit nám kdykoliv přístup k elektroměru.

ImageTIP: Potřebujete revizní zprávu nebo zajistit elektroinstalační práce na svém odběrném místě? Naši spolupracující revizní technici vám mohou pomoci. Jejich seznam naleznete ZDE.

Skrýt
icon

Doložení revizní zprávy

Zobrazit více

Doložte nám revizní zprávu nebo formulář Potvrzení o vydání revizní zprávy.

Následně vaše odběrné místo zkontrolujeme a pokud bude vše v pořádku, provedeme opětovné zaplombování.

ImageTIP: Pokud potřebujete s přemístěním elektroměrového rozváděče řešit i navýšení hodnoty hlavního jističe a změnu distribuční sazby, je možné vše vyřešit jedním požadavkem. V tomto případně postupujte podle procesu Změna distribuční sazby.

Skrýt

Nejčastější dotazy

Přemisťuji elektroměrový rozváděč z fasády do oplocení a potřebuji navýšit hlavní jistič. Musím podat dvě žádosti?

Navýšení hodnoty hlavního jističe vyřídíte jednou žádostí společně se změnou umístění měření. Do žádosti uveďte nejen nové umístění elektroměrového rozváděče, ale i novou hodnotu hlavního jističe.

Pokud budete současně připojovat energeticky náročnější spotřebiče, uveďte jejich příkony také do té stejné žádosti. 

 

Přesouvám elektroměrový rozváděč z chodby ven na fasádu domu a připojuji elektrický kotel. Jak mám postupovat?

V tomto případě vyřešíte vše jedním požadavkem. Do žádosti uveďte nové umístění elektroměrového rozváděče (fasáda) a vyplňte nové požadované příkony elektrických spotřebičů (například přímotopné topení).

Přemisťuji elektroměrový rozváděč, jaké má mít rozměry a kam ho můžu umístit?

Informace o rozměru, poloze a další údaje k elektroměrovému rozváděči najdete v Připojovacích podmínkách.

Užitečné odkazy
  • Přeložka zařízení

    Přeložka zařízení

    Zjistit více
  • Změna distribuční sazby

    Změna distribuční sazby

    Zjistit více
  • Změna hodnoty hlavního jističe

    Změna hodnoty hlavního jističe

    Zjistit více
  • Připojovací podmínky

    Připojovací podmínky

    Zjistit více
  • Seznam spolupracujících revizních techniků

    Seznam spolupracujících revizních techniků

    Zjistit více
  • Rozplombování elektroměru

    Rozplombování elektroměru

    Zjistit více
Rychlé odkazy
  • Nejčastější dotazy
  • Formuláře
  • Geoportál
  • Pro revizní techniky
  • Pro zhotovitele
Distribuční soustava
  • Základní údaje
  • Aktuální stav
  • Životní prostředí
  • Bezpečnost
  • Informace ze světa ČEZ Distribuce
ČEZ Distribuce, a. s.
  • Kariéra
  • Pomáháme
  • Dotační projekty
  • O společnosti
  • Pro média
Legislativa
  • Zákony
  • Vyhlášky
  • PPDS
  • Cenová rozhodnutí

Kontaktní linka ČEZ Distribuce

800 850 860

Pro Poruchy

Nonstop

Technické požadavky

V pracovní dny od 8 do 18 hodin

Komunikujte online

Portály ČEZ DistribuceMobilní aplikace Proud

Navštivte nás

Mapa technických konzultačních míst
  • Ochrana osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Nastavení cookies
  • Informace o webu
Copyright 2025 ČEZ, a. s. – Všechna práva vyhrazena