Skip to Content
ČEZ Distribuce
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Portály ČEZ Distribuce
  • Mám požadavekMám požadavek
    Mám požadavekMám požadavek
    Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
    • Zpět
    • Mám požadavek
    • Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    • Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    • Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    • Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
  • Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
    • Zpět
    • Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
  • Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
    Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
  • Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
    Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
  • FormulářeFormuláře
    FormulářeFormuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

    • Zpět
    • Formuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

  • KontaktyKontakty
    KontaktyKontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
    • Zpět
    • Kontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
  • Portály ČEZ Distribuce
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
ČEZ Distribuce
...
Pro domácnosti, podnikatele a firmyMám požadavek
Stávající připojeníRozplombování elektroměru

Mobilní aplikace Proud
Mobilní aplikace Proud

Vše vyřídíte na pár kliknutí z mobilu.

Zjistit více×

Všechny elektroměry jsou opatřené plombami, které zabraňují neoprávněným zásahům a úpravám načítaných údajů o spotřebě. Mohou však nastat situace, kdy budete potřebovat plomby porušit – rozplombovat. Nejčastěji při výměně hlavního jističe, změně distribuční sazby nebo výměně elektroměrového rozváděče. V takových případech je vždy nutné nás předem o rozplombování informovat.

Co je důležité vědět před rozplombováním

ImagePorušení plomb bez předchozího nahlášení může být považováno za neoprávněný odběr elektřiny.

ImageRozplombování může provádět pouze odborně způsobilá osoba, což je technik s kvalifikací dle nařízení vlády č. 194/2022 Sb. nebo s platným osvědčením dle vyhlášky 50/1978 Sb. Nevíte, na koho se obrátit? Seznam našich spolupracujících revizních techniků najdete ZDE.

ImagePro nahlášení rozplombování budete potřebovat číslo elektroměru nebo EAN (identifikační číselný kód odběrného místa). Oba údaje jsou uvedené na faktuře nebo ve smlouvě, číslo elektroměru najdete také přímo na štítku elektroměru.

ImageBezprostředně po nahlášení rozplombování vás budeme informovat o dalším postupu. Pokud váš elektroměr využívá takzvané průběhové měření typu A, B, může rozplombování provést pouze náš pracovník. V takovém případě vám do 2 pracovních dnů nabídneme termín pro rozplombování.

 

Jak nahlásit rozplombování 

Nemusíte nikam chodit ani volat. Vše zvládnete jednoduše a pohodlně on-line a okamžitě získáte informace o dalším postupu.

Máte několik možností: z mobilu pomocí aplikace Proud, z počítače přes Distribuční portál nebo pomocí on-line formuláře.

 

icon

Postup nahlášení v mobilní aplikaci Proud

Zobrazit více
  1. Klikněte na „Požadavky“, vyberte „Zadat nový požadavek“ a zvolte „Rozplombování“. 
  2. Vyberte odběrné místo, kterého se rozplombování týká. V případě, že se nejedná o vaše odběrné místo (například když technik rozplombovává u zákazníka), zadejte identifikační údaj (například číslo elektroměru).
  3. Vyberte důvod rozplombování (například oprava po poruše, pravidelná revize) a vyplňte požadované povinné údaje (například kontaktní údaje, termín zaplombování).
  4. Po odeslání požadavku vám obratem zašleme notifikaci s informacemi a pokyny týkající se povolení rozplombování.

 

Ještě nemáte naši mobilní aplikaci? Stáhněte si ji ZDE.

Skrýt
icon

Postup nahlášení přes Distribuční portál

Zobrazit více
  1. Klikněte na „Nový požadavek“ a zvolte „Požadavek na rozplombování“. 
  2. Vyberte odběrné místo, kterého se rozplombování týká. V případě, že se nejedná o vaše odběrné místo (například když technik rozplombovává u zákazníka), zadejte identifikační údaj (například číslo elektroměru).
  3. Vyberte důvod rozplombování (například oprava po poruše, pravidelná revize) a vyplňte požadované povinné údaje (například kontaktní údaje, termín zaplombování).
  4. Po odeslání požadavku vám obratem zašleme notifikaci s informacemi a pokyny týkající se povolení rozplombování.

 

Kudy do Distribučního portálu? Přihlaste se, nebo se registrujte.

Skrýt

Nechcete se registrovat? Využijte zadání přes Požadavek na rozplombování, nebo se obraťte na chatovací asistentku Emu.

 

DŮLEŽITÉ POKYNY 

  • Při rozplombování nesmí být odstraněna cejchovní plomba ani žlutá evidenční plomba. 
  • Plombovací materiál, který je povolené odstranit (montážní plomby, evidenční plomby například na svorkovnici elektroměru), je nutné ponechat přímo v elektroměrovém rozvaděči. 

Image

Imagena obrázku označuje cejchovní plombu, což je úřední značka, která zajišťuje, že měřidlo má požadované metrologické vlastnosti. Tuto plombu NEODSTRAŇUJTE.

 

 

 

Imagena obrázku označuje žlutou evidenční plombu distributora. Tuto plombu NEODSTRAŇUJTE.

 

Imagena obrázku označuje plomby k zajištění svorkovnice (evidenční plomba, montážní plomba*), které osazuje pracovník pověřený distributorem. Tyto plomby MŮŽETE PO ODSOUHLASENÍ ODSTRANIT.

* Montážní plomby lze najít i na jiných místech v elektroměrovém rozváděči (například u hlavního jističe nebo u sazbového spínače). 

Užitečné odkazy
  • Seznam spolupracujících revizních techniků

    Seznam spolupracujících revizních techniků

    Zjistit více
  • Revize elektrických zařízení

    Revize elektrických zařízení

    Zjistit více
  • Připojovací podmínky

    Připojovací podmínky

    Zjistit více
  • Průvodce elektroměry

    Průvodce elektroměry

    Zjistit více
  • Změna distribuční sazby

    Změna distribuční sazby

    Zjistit více
  • Změna hodnoty hlavního jističe

    Změna hodnoty hlavního jističe

    Zjistit více
  • Rozdělení/sloučení měření

    Rozdělení/sloučení měření

    Zjistit více
  • Změna umístění měření

    Změna umístění měření

    Zjistit více

Zajímá nás váš názor na tuto stránku. Pomozte nám ji vylepšit - napište, co se vám líbí, co vám chybí nebo co by šlo udělat lépe.

Tento formulář neslouží pro řešení požadavků. Své požadavky můžete vyřešit přes mobilní aplikaci Proud, Distribuční portál nebo na kontaktní lince 800 850 860.

Rychlé odkazy
  • Nejčastější dotazy
  • Formuláře
  • Geoportál
  • Pro revizní techniky
  • Pro zhotovitele
Distribuční soustava
  • Základní údaje
  • Aktuální stav
  • Životní prostředí
  • Bezpečnost
  • Informace ze světa ČEZ Distribuce
ČEZ Distribuce, a. s.
  • Kariéra
  • Pomáháme
  • Dotační projekty
  • O společnosti
  • Pro média
Legislativa
  • Zákony
  • Vyhlášky
  • PPDS
  • Cenová rozhodnutí

Kontaktní linka ČEZ Distribuce

800 850 860

Pro Poruchy

Nonstop

Technické požadavky

V pracovní dny od 8 do 18 hodin

Komunikujte online

Portály ČEZ DistribuceMobilní aplikace Proud

Navštivte nás

Mapa technických konzultačních míst
  • Ochrana osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Nastavení cookies
  • Informace o webu
Copyright 2025 ČEZ, a. s. – Všechna práva vyhrazena