Jak správně odečtu stav elektroměru
Elektroměr na displeji zobrazuje stav odebrané elektřiny ve vysokém tarifu.
Stav elektroměru se zobrazuje na 7 celých míst (bez desetinného místa) v jednotkách kWh.
Příklad: na obrázku je stav elektroměru 8 781 kWh.
Chcete nahlásit samoodečet elektroměru? Podívejte se, jak na to.
Co mám dělat v případě poruchy elektroměru
Podle smlouvy je za stav odběrného místa zodpovědný odběratel. Proto se nám prosím co nejdříve ozvěte, pokud váš elektroměr vykazuje jakoukoliv poruchu, například když displej nezobrazuje žádné informace nebo zobrazuje nesprávné informace (třeba 8888888) nebo při průchodu elektrické energie nebliká červená metrologická dioda (označená na obrázku).
Blikání metrologické diody signalizuje průchod elektrické energie, to znamená že právě spotřebováváte elektřinu (například máte zapnutou pračku). Rychlost blikání diody je ovlivněna množstvím aktuálně odebírané elektřiny (čím je vyšší odběr, tím rychleji dioda bliká).
Informace o poruše elektroměru nám nahlaste na bezplatnou linku 800 850 860, nebo na info@cezdistribuce.cz.
Kde najdu číslo elektroměru
Každý elektroměr má své číslo, které můžete použít jako identifikátor vašeho odběrného místa při řešení svých požadavků.
Výrobní číslo elektroměru najdete ve spodní části štítku elektroměru (před číslem je uvedeno „V.č.“) – viz obrázek:
Číslo elektroměru je také na faktuře za elektřinu nebo ve smlouvě o připojení.
Rozplombování elektroměru
Všechny elektroměry jsou opatřené plombami, které zabraňují neoprávněným zásahům a úpravám načítaných údajů o spotřebě.
Mohou však nastat situace, kdy budete potřebovat plomby porušit – rozplombovat. Nejčastěji je to potřeba při výměně hlavního jističe, změně distribuční sazby nebo výměně elektroměrového rozváděče.
V takových případech je vždy nutné nás předem o rozplombování informovat. Podívejte se, jak na to.
Porušení plomb bez předchozího nahlášení může být považováno za neoprávněný odběr elektřiny!