Jak správně odečtu stav elektroměru
Elektroměr zobrazuje na podsvíceném displeji tyto stavy:
- stav odběru (ve vysokém tarifu)
- stav dodávky (přetok do sítě v případě výrobny)
Tyto údaje se na displeji pravidelně střídají v osmivteřinových intervalech.
Stav elektroměru se zobrazuje na 7 celých míst (bez desetinného místa) v jednotkách kWh.
To, který stav elektroměr právě zobrazuje, poznáte podle písmena uvedeného v levé části displeje:
- T1 – zobrazuje se stav odběru
Příklad: Stav odběru je 19 kWh
- P – zobrazuje se stav dodávky (přetok do sítě v případě výrobny)
Příklad: Stav dodávky je 17 kWh
Chcete nahlásit samoodečet elektroměru? Podívejte se, jak na to.
Co mám dělat v případě poruchy elektroměru
Podle smlouvy je za stav odběrného místa zodpovědný odběratel. Proto se nám prosím co nejdříve ozvěte, pokud váš elektroměr vykazuje jakoukoliv poruchu, například když displej nezobrazuje žádné informace nebo zobrazuje nesprávné informace (např. 8888888) nebo při průchodu elektrické energie nebliká červená dioda.
Blikání červené diody na panelu přístroje signalizuje průchod elektrické energie (to znamená že právě spotřebováváte elektřinu, např. máte zapnutou pračku). Rychlost blikání diody je ovlivněna množstvím aktuálně odebírané elektřiny (čím je vyšší odběr, tím rychleji dioda bliká).
Informace o poruše elektroměru nám nahlaste na bezplatnou linku 800 850 860, nebo na info@cezdistribuce.cz.
Kde najdu číslo elektroměru
Každý elektroměr má své číslo, které můžete použít jako identifikátor vašeho odběrného místa při řešení svých požadavků.
Výrobní číslo elektroměru najdete na typovém štítku elektroměru nad čárovým kódem – viz obrázek:
Číslo elektroměru najdete také na faktuře za elektřinu.
Rozplombování elektroměru
Všechny elektroměry jsou opatřené plombami, které zabraňují neoprávněným zásahům a úpravám načítaných údajů o spotřebě.
Mohou však nastat situace, kdy budete potřebovat plomby porušit – rozplombovat. Nejčastěji je to potřeba při výměně hlavního jističe, změně distribuční sazby nebo výměně elektroměrového rozváděče.
V takových případech je vždy nutné nás předem o rozplombování informovat. Podívejte se, jak na to.
Porušení plomb bez předchozího nahlášení může být považováno za neoprávněný odběr elektřiny!