Skip to Content
ČEZ Distribuce
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Portály ČEZ Distribuce
  • Mám požadavekMám požadavek
    Mám požadavekMám požadavek
    Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
    • Zpět
    • Mám požadavek
    • Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    • Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    • Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavu elektroměrů
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    • Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
  • Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
    • Zpět
    • Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
  • Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
    Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
  • Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
    Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
  • FormulářeFormuláře
    FormulářeFormuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

    • Zpět
    • Formuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

    • Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

  • KontaktyKontakty
    KontaktyKontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
    • Zpět
    • Kontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů
  • Portály ČEZ Distribuce
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
ČEZ Distribuce
...
Pro domácnosti, podnikatele a firmyMám požadavek
Stávající připojeníPřeložka zařízení

Image

Více informací o přeložkách a jejich nejčastějších typech.

Více informací

Image

Podejte žádost on-line, rychle a jednoduše.

Požádat

Image

Pokud potřebujete změnit umístění zařízení, například přesunout elektroměrový rozváděč z chodby na fasádu, z fasády nebo chodby na hranici pozemku a podobně, tak se nejedná o přeložku. V tomto případě musíte podat žádost o změnu umístění měření zde.

Pokud budete přemísťovat elektroměrový rozváděč a zároveň řešit přeložku zařízení, podejte současně 2 žádosti, a to žádost o přeložku a také žádost o změnu umístění měření.

Více informací

Pro podání žádosti o přeložku budete potřebovat

Osobní a kontaktní údaje:

  • jméno a příjmení / název společnosti
  • datum narození / IČO
  • adresa trvalého pobytu / sídlo firmy
  • kontaktní email a telefon

Dokumenty:

  • polohopisný zákres (katastrální mapa nebo sdělení o existenci zařízení s vyznačením představy o změně umístění distribučního zařízení)
  • v případě žádosti o provedení přeložky zařízení z důvodu demolice objektu, na němž je zařízení distribuční soustavy umístěno, také rozhodnutí o odstranění stavby vydané stavebním úřadem

Detailní popis postupu zpracování žádosti a realizace přeložky

icon

Podejte žádost o přeložku

Zobrazit více

Podejte žádost on-line, rychle a jednoduše

 

Skrýt
icon

Posouzení žádosti a vyjádření – do 30 dnů

Zobrazit více
  • Na základě doložených podkladů provedeme posouzení možnosti realizace přeložky a zašleme vám vyjádření, včetně Smlouvy o smlouvě budoucí o realizaci přeložky, kde budete seznámeni se způsobem provedení přeložky a předpokládanými náklady na její provedení.
Skrýt
icon

Podpis smlouvy o smlouvě budoucí – do 180 dnů

Zobrazit více
  • Na podpis smlouvy máte 180 dnů. Čím dřív to stihnete, tím dříve zahájíme další kroky k realizaci přeložky.
Skrýt
icon

Zpracování projektové dokumentace o realizaci přeložky

Zobrazit více

Zpracování projektové dokumentace a návrh smlouvy o realizaci přeložky

  • Zpracujeme projektovou dokumentaci, včetně legislativního povolení a majetkoprávního projednání, pokud to charakter přeložky vyžaduje. Upřesníme náklady a zašleme vám k podpisu Smlouvu o realizaci přeložky.
Skrýt

Nejčastější dotazy

V jakém termínu mi přeložku zařízení zrealizujete?

Obvyklá doba realizace přeložky se pohybuje od 3 měsíců (drobné stavby přeložek nevyžadující vydání rozhodnutí o povolení záměru) do 19 měsíců (rozsáhlejší přeložky, u kterých stavební úřad vydává rozhodnutí o povolení záměru).

Do předpokládaného termínu realizace musíme započítat projednání a schválení věcných břemen majiteli dotčených pozemků. Dále je potřeba zajistit projektovou dokumentaci, povolení záměru i vlastní realizaci stavby.

Termín realizace přeložky je vždy uveden v předběžném návrhu smlouvy.

Jaké náklady jsou zahrnuty do ceny přeložky?

Do ceny přeložky jsou zahrnuty pouze nezbytně nutné náklady na její realizaci, jako např.

  • projektová dokumentace, včetně správních poplatků za povolení záměru,
  • věcná břemena (zasmluvnění + vyplacení náhrad + zápis do katastru nemovitostí),
  • geodetické vytyčení před realizací a geodetické zaměření dokončené stavby,
  • nezbytné náklady distributora – inženýrink (například příprava stavby a stavební dozor),
  • realizace přeložky (materiál + práce, likvidace odpadů, zemní a výkopové práce, úpravy povrchů a kolaudace přeložky).

Na základě podané žádosti provedeme posouzeních technických a právních aspektů přeložky a žadateli zašleme návrh smlouvy s vyčíslením odhadovaných výdajů na provedení přeložky. Zákazník hradí náklady na přeložku.

V případech, kdy úřad v souladu se stavebním zákonem nařídí odstranění stavby, hradí přeložku provozovatel distribuční soustavy. Toto platí pro žádosti podané od 1.1. 2022 a stavby, které jsou v zastavěném území.

Jak postupovat v případech, kdy mi zařízení distribuční soustavy prokazatelně poškozuje dům?

Podejte si žádost o přeložku a do přílohy vložte posudek statika a přiložte fotodokumentaci poškození. ČEZ Distribuce následně provede odborné posouzení a navrhne vám další postup. Při uznání poškození domu vlivem zařízení distribuční soustavy nese náklady na provedení přeložky provozovatel distribuční soustavy.

Mám rozhodnutí o demolici a potřebuji odstranit zařízení distribuční soustavy

Podejte si žádost o přeložku a do přílohy vložte rozhodnutí o odstranění stavby od příslušného stavebního úřadu. ČEZ Distribuce následně provede odborné posouzení a navrhne vám další postup. V zastavěném území, kde provedení přeložky vyplývá z rozhodnutí o odstranění stavby, na níž je zařízení distribuční soustavy umístěno, nese náklady na provedení přeložky zařízení nízkého napětí provozovatel distribuční soustavy.

Které změny trasy vedení nebo přemístění prvků zařízení distribuční soustavy patří do přeložek?

Mezi přeložky zařízení patří:

  • posunutí jednotlivých podpěrných bodů stávajícího vedení (sloup, střešník, konzole),
  • posunutí kabelové pojistkové skříně nebo rozpojovací skříně (například z důvodu výstavby nové nemovitosti),
  • změna způsobu připojení nemovitosti (například nahrazení stávající vzdušné přípojky za kabelovou zemí – demontáž a výstavba nové na hranici pozemku),
  • stavby vedení nízkého, vysokého nebo velmi vysokého napětí (vyvolané žadatelem), které částečně mění původní trasu vedení,
  • přesunutí stožárových trafostanic,
  • demolice zděných trafostanic a jejich stavba na jiném místě,
  • přemístění kompaktních trafostanic na jiné místo,
  • změna trasy vrchních vedení nízkého a vysokého napětí a jejich kabelizace v zastavěných částech obcí (v souladu s vyhláškou Ministerstva pro místní rozvoj č. 268/2009 Sb., ve znění pozdějších předpisů),
  • změna výškového uložení podzemního vedení např. v souvislosti s výstavbou vjezdu, komunikace, parkoviště, zpevněné plochy apod.,
  • změna polohy sítě pro elektronickou komunikaci (zařízení informační a telekomunikační techniky), která je součástí zařízení distribuční soustavy a je v majetku společnosti ČEZ Distribuce (například optické kabely).

Nejčastější typy přeložek naleznete zde Přeložky | Homepage (cezdistribuce.cz).

 

Užitečné odkazy
  • Sdělení o existenci sítí

    Sdělení o existenci sítí

    Zjistit více
  • Seznam spolupracujících revizních techniků

    Seznam spolupracujících revizních techniků

    Zjistit více
  • Distribuční portál

    Distribuční portál

    Zjistit více

Zajímá nás váš názor na tuto stránku. Pomozte nám ji vylepšit - napište, co se vám líbí, co vám chybí nebo co by šlo udělat lépe.

Tento formulář neslouží pro řešení požadavků. Své požadavky můžete vyřešit přes mobilní aplikaci Proud, Distribuční portál nebo na kontaktní lince 800 850 860.

Rychlé odkazy
  • Nejčastější dotazy
  • Formuláře
  • Geoportál
  • Pro revizní techniky
  • Pro zhotovitele
Distribuční soustava
  • Základní údaje
  • Aktuální stav
  • Životní prostředí
  • Bezpečnost
  • Informace ze světa ČEZ Distribuce
ČEZ Distribuce, a. s.
  • Kariéra
  • Pomáháme
  • Dotační projekty
  • O společnosti
  • Pro média
Legislativa
  • Zákony
  • Vyhlášky
  • PPDS
  • Cenová rozhodnutí

Kontaktní linka ČEZ Distribuce

800 850 860

Pro Poruchy

Nonstop

Technické požadavky

V pracovní dny od 8 do 18 hodin

Komunikujte online

Portály ČEZ DistribuceMobilní aplikace Proud

Navštivte nás

Mapa technických konzultačních míst
  • Ochrana osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Nastavení cookies
  • Informace o webu
Copyright 2025 ČEZ, a. s. – Všechna práva vyhrazena