Skip to Content
ČEZ Distribuce
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro domácnosti, podnikatele a firmyPro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Portály ČEZ Distribuce
  • Mám požadavekMám požadavek
    Mám požadavekMám požadavek
    Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavů elektroměru
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
    • Zpět
    • Mám požadavek
    • Stávající připojení
    • Časy spínání nízkého tarifu
    • Ověření plánované odstávky
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Změna hodnoty hlavního jističe
    • Sdělení o existenci sítí
    • Vytyčení zařízení
    • Stav žádosti o připojení
    • Nejde mi elektřina
    • Sdílení elektřiny
    • Pokud nastane situace, že jste nebyli spokojeni
    • Další požadavky
    • Nové připojení
    • Nové trvalé připojení
    • Připojení lokality
    • Připojení výrobny
    • Nové krátkodobé připojení
    • Stav žádosti o připojení
    • Ukončení smlouvy o připojení / smlouvy o budoucí smlouvě o připojení
    • Výpočet podílu na nákladech za připojení
    • Revizní zpráva
    • Elektroměry a odečty
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Průvodce elektroměry
    • Rozplombování elektroměru
    • Odečty stavů elektroměru
    • Portál naměřených dat
    • Změna typu měření
    • Komunikační rozhraní
    • Inteligentní měření
    • Ceny a podmínky
    • Ceny a fakturace
    • Ceníky služeb
    • Připojovací podmínky a poplatky
    • Podmínky pro přiznání sazeb
    • Podíl na nákladech za připojení a rezervaci příkonu
    • Ceny při překročení rezervovaného příkonu a výkonu
    • Zřizování věcných břemen
    • Regulovaná cena
  • Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásitChci nahlásit
    Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
    • Zpět
    • Chci nahlásit
    • Samoodečet stavu elektroměru
    • Nejde mi elektřina
    • Rozplombování elektroměru
    • Neoprávněný odběr
  • Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
    Nejde mi elektřinaNejde mi elektřina
  • Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
    Časy spínání nízkého tarifuČasy spínání nízkého tarifu
  • FormulářeFormuláře
    FormulářeFormuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

      Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

      Pro výrobny NN

      Pro výrobny na hladině nízkého napětí

    • Pro výrobny VN, VVN

      Pro výrobny na hladině vysokého
      a velmi vysokého napětí

      Pro mikrozdroje

      Formuláře pro výrobce bez licence
      s instalovaným výkonem do 10,8 kW

    • Zpět
    • Formuláře
    • Formuláře NN

      Zákazníci připojení
      na hladině nízkého napětí

      Formuláře VN a VVN

      Zákazníci připojení na hladině vysokého
      či velmi vysokého napětí

      Pro výrobny NN

      Pro výrobny na hladině nízkého napětí

    • Pro výrobny VN, VVN

      Pro výrobny na hladině vysokého
      a velmi vysokého napětí

      Pro mikrozdroje

      Formuláře pro výrobce bez licence
      s instalovaným výkonem do 10,8 kW

  • KontaktyKontakty
    KontaktyKontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů

       

    • Zpět
    • Kontakty
    • Vyřešte požadavky on-line

      Veškeré své požadavky můžete řešit online z pohodlí domova přes Distribuční portál nebo mobilní aplikaci Proud.

      Zákaznická linka

      800 850 860

      Pro poruchy nonstop

      Pro technické požadavky v pracovní dny od 8 do 18 hodin.

      Doporučené časy volání
      Seznam kontaktních míst

       

      Seznam spolupracujících elektrikářů

       

  • Portály ČEZ Distribuce
  • O společnosti
  • Legislativa
  • Kariéra
CZ
EN
Pro domácnosti, podnikatele a firmy
Pro domácnosti, podnikatele a firmyPro výrobce (např. fotovoltaika)Pro provozovatele akumulacePro obcePro lokální distribuční soustavyPro revizní technikyPro projektanty a zhotovitelePro dodavatele elektřinyPro poskytovatele podpůrných služeb

Mobilní aplikace Proud
Mobilní aplikace Proud

Vše vyřídíte na pár kliknutí z mobilu.

Zjistit více×
Stáhněte si naši aplikaci a mějte elektřinu
pod palcem
obrázekobrázek

Stáhněte si naši aplikaci a mějte elektřinu
pod palcem

Image Image

Proč si pustit Proud do mobilu

Zajímá vás, jak jste na tom se spotřebou elektřiny? Chcete si jednoduše vyřídit odečet v čase, kdy se to hodí vám?
Potřebujete nahlásit poruchu nebo nás kontaktovat? To vše, a ještě více teď zvládnete pohodlně z mobilu.
Podívejte se, co v aplikaci najdete.

  • Přehled odběrných míst

    Přehled odběrných míst

    Dům, byt, chata. Přehled spotřeby a další informace na jednom místě.

  • Samoodečet elektřiny

    Samoodečet elektřiny

    Stačí spustit aplikaci, opsat stav elektroměru, a je to vyřízené.

  • Odstávky a poruchy

    Odstávky a poruchy

    Už vás nepřekvapí. A pokud ano, můžete nám to rovnou nahlásit.

  • Moje požadavky

    Moje požadavky

    Řadu věcí kolem energií teď vyřídíte i bez volání na zákaznické centrum.

  • Důležité kontakty

    Důležité kontakty

    Zákaznickou linku, e-mail i seznam poboček budete mít na dosah.

  • Spínání nízkého tarifu

    Spínání nízkého tarifu

    Vyplatí se mít po ruce vždy aktuální časy, kdy máte levnější elektřinu.

Tato sekce je promítačka.
Přehled odběrných místPřehled odběrných míst
0/0Přehled odběrných míst
  • V sekci Moje místa najdete informace o svých odběrných místech.
  • Pokud máte na sobě napojených více účtů (partnerů), můžete mezi nimi přepínat výběrem z menu v levém horním rohu. Dále se zde můžete z aplikace odhlásit.
  • Po výběru konkrétního odběrného místa se můžete podívat na podrobné informace, údaje o spotřebě a detaily spínání nízkého tarifu, pokud máte dvoutarifní distribuční sazbu.
  • V této sekci můžete také zadat požadavek ke svému odběrnému místu, nahlásit poruchu nebo provést samoodečet.
Samoodečet elektřinySamoodečet elektřiny
0/0Samoodečet elektřiny
  • Pravidelným zadáváním samoodečtů získáte ucelený přehled o spotřebě elektřiny a můžete sledovat její vývoj kdykoli během roku.
  • Po výběru konkrétního odběrného místa v sekci Moje místa budete mít možnost zadat odečet.
  • Aktuální stav elektroměru můžete zadat ručně – stačí opsat hodnoty z displeje elektroměru.
  • Pokud využíváte i nízký tarif, bude třeba vyplnit dva údaje – T1 (vysoký tarif) a T2 (nízký tarif). U starších elektroměrů jsou dvě počítadla, u moderních se na displeji střídavě zobrazují obě hodnoty.
Odstávky a poruchyOdstávky a poruchy
0/0Odstávky a poruchy
  • Ať už u vašeho odběrného probíhá odstávka, nebo se teprve chystá, zobrazí se vám v aplikaci varování. Zároveň vám na mobil přijde notifikace. Stejné je to s evidovanými poruchami.
  • Pokud žádné varování nevidíte, ale jste bez elektřiny, můžete jednoduše nahlásit poruchu a urychlit tak nápravu situace.
  • Nahlášení poruchy je snadné – pokud se týká vašeho odběrného místa, stačí jen vybrat typ poruchy a v případě potřeby doplnit popis poruchy a připojit fotografii. V případě, že se porucha netýká vašeho odběrného místa, máte možnost vyhledat adresu podle GPS.
  • Zasílání notifikací upravíte nebo vypnete v Nastavení.
Moje požadavkyMoje požadavky
0/0Moje požadavky
  • V této sekci s námi můžete řešit řadu záležitostí, které se týkají vašich odběrných míst, třeba technické požadavky nebo vaše dotazy ke smlouvě či k poskytovaným službám.
  • V záložce Historie se můžete kdykoliv vrátit ke svým již uzavřeným požadavkům, v záložce Aktuální můžete sledovat stav řešení svých probíhajících požadavků.
  • V případě změny stavu vašeho požadavku vám přijde notifikace.
Důležité kontaktyDůležité kontakty
0/0Důležité kontakty
  • Už nemusíte hledat naše kontaktní údaje. Jedním kliknutím se dovoláte na naši bezplatnou zákaznickou linku, nebo nám můžete poslat e-mail.
  • Najdete tu také seznam všech našich poboček a mapu.
Spínání nízkého tarifuSpínání nízkého tarifu
0/0Spínání nízkého tarifu
  • V aplikaci najdete vždy aktuální časy spínání nízkého tarifu (T2), pokud máte dvoutarifní distribuční sazbu. Najdete je v detailu konkrétního odběrného místa.
Mobilní aplikace Proud
Mobilní aplikace Proud
Stáhněte si naši aplikaci a mějte
elektřinu pod palcem.

Můžete zde provést samoodečet a také tu najdete informace o svých odběrných místech, odstávkách a poruchách, časy spínání nízkého tarifu a další praktické informace.

 

ImageImage

Mějte elektřinu pod kontrolou!

Ve videu vám ukážeme, jak můžete díky mobilní aplikaci Proud vyřešit všechno kolem elektřiny jednoduše přímo z mobilu. Nemusíte nikam chodit ani volat. Vše zvládnete sami na pár kliknutí!

Nejčastější dotazy

Jak se do aplikace přihlásím?

Do aplikace se nyní můžete přihlásit několika způsoby. Můžete využít přihlášení pomocí e-mailu a hesla, stávající přihlášení přes Google/Apple účet nebo si nastavit přihlašování pomocí biometrie (otiskem prstu, obličejem).�

Jak funguje přihlášení biometrií?

Nejdřív je potřeba, abyste se přihlásil/a jiným způsobem. Po prvním přihlášení vás vyzveme, jestli si přejete zapnout přihlašování biometrií a vše je hotovo.

Dalších 45 dní nebudete svoje heslo potřebovat, navíc po každém přihlášení se tato doba opět prodlouží.

Aplikace používá nastavení z vašeho telefonu, nesbírá tedy žádné vaše biometrické údaje.

Pokud byste chtěl/a přihlašování biometrií vypnout, můžete to udělat v Nastavení aplikace.

Jak se můžu registrovat do aplikace Proud?

K registraci vám postačí e-mailová adresa podle které ověříme, zda již nemáte platnou registraci v Distribučním portále. Pokud nenajdeme platnou registraci, potřebujeme k identifikaci doplnit EAN (prvních 9 čísel je vždy stejných, jsou již předvyplněny a stačí vyplnit posledních 9 unikátních čísel). Proběhne ověření EAN z našeho Distribučního území a následně pouze obdržíte SMS s PIN na telefonní číslo z vaší smlouvy. Přihlášení do aplikace Proud bude probíhat pomocí e-mailu a hesla, dalších externích identit jako Google či Apple nebo si můžete nastavit přihlašování pomocí biometrie (otiskem prstu, obličejem).

Při registraci mi nedorazila verifikační SMS. co mám dělat?

Je možné, že u vaší smlouvy nemáme telefonní číslo, na které bychom SMS odeslali. Telefonní číslo ke smlouvě je možné doplnit prostřednictvím naší bezplatné linky 800 850 860.

Má smysl se registrovat a přihlašovat, když můžu aplikaci využívat i bez toho?

Určitě ano. Jako přihlášený uživatel budete mít přehled o svých odběrných místech, budete dostávat notifikace ohledně odstávek a informace o poruchách. Bez přihlášení máte k dispozici pouze základní vyhledávání a hlášení poruch a kontakty.

Co když zapomenu heslo?

Pokud se do aplikace přihlašujete e-mailem a heslem, pro obnovu hesla stačí použít odkaz Zapomněli jste heslo? Nové heslo si můžete nastavit prostřednictvím linku, který vám zašleme na přihlašovací e-mail.

Mám do aplikace stejné heslo jako do distribučního portálu?

Ano, pro přihlášení do aplikace Proud je platné stejné heslo jako do Distribučního portálu.

 

Jak funguje zobrazování grafů spotřeby?

V aplikaci si můžete prohlédnout spotřebu na vašem odběrném místě mezi oficiálními periodickými odečty (například od července 2021 do července 2022). V historii odečtů pak najdete všechny evidované odečty u distributora.

U dálkově odečítaných elektroměrů je možné zobrazit přehled spotřebované elektřiny a elektřiny dodané do sítě za vybrané časové období.

Proč nevidím detailní přehled své spotřeby?

Odečet elektroměru pro fakturaci spotřeby provádíme na vašem odběrném místě prozatím pouze jednou ročně. Další odečty si můžete v aplikaci zadávat sami 21× za zúčtovací období a poté je najdete v historii odečtů.

Pro dálkově odečítané elektroměry zobrazujeme přehledný graf spotřebované elektřiny a elektřiny dodané do sítě za vybrané časové období. Detailní přehled spotřeby najdete v Portále naměřených dat.

Proč nevidím graf ve spotřebě?

Pokud se vám nezobrazuje v bloku Spotřeba žádný graf, může se jednat o nové odběrné místo, u kterého zatím není historie odečtů. Stejná situace nastane, pokud se jedná o stávající odběrné místo nově přiřazené k vaší smlouvě. Historii spotřeby předchozího zákazníka nelze zveřejnit.

Pro dálkově odečítaný elektroměr vidíte na záložce "Měření" jednoduchý graf, kolik elektřiny spotřebujete a kolik jí dodáte do sítě. Detailní přehled spotřeby najdete v Portále naměřených dat.

Najdu v aplikaci informace o tom, kolik mě stojí elektřina?

Proud je aplikace provozovatele Distribuční soustavy a poskytuje základní funkcionality související s distribucí elektřiny, jako jsou odečty měřidel, přehled spotřeby, informace o poruchách a odstávkách. Aplikace není určená pro řešení obchodních požadavků a požadavků souvisejících s cenou elektrické energie. Pokud chcete vidět vývoj své spotřeby přepočítaný na peníze, kontaktujte prosím svého obchodníka. Většina z nich má zákaznické portály, kde tyto informace najdete.

Můžu v aplikaci spravovat více zákaznických účtů?

Ano, je to možné. Pokud budete chtít v mobilní aplikaci spravovat více zákaznických účtů, zavolejte nám na zákaznickou linku 800 850 860.

Aplikace hlásí, že zadaný EAN neevidujete. Co teď?

Pokud zadáváte správný EAN (u kterého již potřebujeme doplnit pouze posledních 9 čísel) a obdržíte hlášku "zadaný EAN neevidujeme", může se jednat o EAN z distribučního území mimo ČEZ Distribuce, a. s., který bohužel v aplikaci nenajdeme. Distribuční území v České republice je rozděleno do tří oblastí, která jsou pod správou distribučních společností ČEZ Distribuce, PREdistribuce, a EG.D. Pro jistotu zkontrolujte i zadání jména a příjmení včetně diakritiky v přechozím kroku.

Proč potřebuji další registraci, když už mám Distribuční portál?

Nejde o novou registraci, pouze vám zpřístupníme informace o vašem odběrném místě v aplikaci Proud. Stávající registrace do Distribučního portálu zůstává platná.

Komu je aplikace určena?

Především zákazníkům na distribučním území ČEZ Distribuce. Zákazníci z jiných distribučních území mohou aplikaci využívat v omezeném režimu bez registrace a ověřovat plánované odstávky a poruchy na zadaných adresách.

Co je Distribuční území?

Podle umístění v ČR je odběrnému místu přidělen distributor elektrické energie, který zajišťuje veškeré služby se spolehlivým zajištěním dodávek elektrické energie. Distribuční území v České republice je rozděleno do tří oblastí, která jsou pod správou distribučních společností – ČEZ Distribuce, PREdistribuce a EG.D.

Proč mít aplikaci, když můžu používat Distribuční portál?

S aplikací vyřídíte nejčastější požadavky na pár kliknutí, ať jste právě kdekoliv. A když jste u počítače nebo potřebujete vyřešit něco složitějšího, vyplatí se využít Distribuční portál.

Můžu se podívat na poruchy a odstávky, u místa, kde nejsem majitelem?

Ano, to se hodí, třeba když se chystáte na víkend nebo na dovolenou na pronajatou chalupu. Stačí zadat adresu a aplikace vám ukáže, jestli tam není odstávka nebo porucha.

Jsou v aplikaci moje údaje v bezpečí?

Můžete být v klidu. K údajům o vašich odběrných místech a dalším informacím se kromě vás nikdo nedostane. K zobrazení dat v aplikaci je totiž potřeba platná registrace, při které ověřujeme přístup k datům prostřednictvím zaslaného PINu v SMS na majitele smlouvy.

Co mám dělat, když mi v aplikaci něco nejde?

Ozvěte se nám na zákaznickou linku 800 850 860, nebo nám napište e-mail. Společně to vyřešíme.

Jak si mohu vytvořit či upravit svoje Mobile ID?

Mobile ID je účet, který umožňuje využívat Váš chytrý telefon. Může se jednat o jakoukoli e-mailovou adresu, kterou jste při zřizování Apple ID nebo Google ID zadali. V případě, že ještě žádné Mobile ID nemáte, nebo jej chcete změnit, najdete na níže uvedených odkazech pomoc s jeho vytvořením či změnou:

Vytvoření účtu Google – Nápověda Účet Google
Postup vytvoření nového Apple ID – Podpora Apple (CZ)

Ukáže mi aplikace, kolik elektřiny vyrábí má fotovoltaika?

Ne. Tento údaj najdete na Portálu naměřených dat (PND), do kterého se dostanete přes Distribuční portál.

Zajímá nás váš názor na tuto stránku. Pomozte nám ji vylepšit - napište, co se vám líbí, co vám chybí nebo co by šlo udělat lépe.

Tento formulář neslouží pro řešení požadavků. Své požadavky můžete vyřešit přes mobilní aplikaci Proud, Distribuční portál nebo na kontaktní lince 800 850 860.

Rychlé odkazy
  • Nejčastější dotazy
  • Formuláře
  • Geoportál
  • Pro revizní techniky
  • Pro zhotovitele
Distribuční soustava
  • Základní údaje
  • Aktuální stav
  • Životní prostředí
  • Bezpečnost
  • Informace ze světa ČEZ Distribuce
ČEZ Distribuce, a. s.
  • Kariéra
  • Pomáháme
  • Dotační projekty
  • O společnosti
  • Pro média
Legislativa
  • Zákony
  • Vyhlášky
  • PPDS
  • Cenová rozhodnutí

Kontaktní linka ČEZ Distribuce

800 850 860

Pro Poruchy

Nonstop

Technické požadavky

V pracovní dny od 8 do 18 hodin

Komunikujte online

Portály ČEZ DistribuceMobilní aplikace Proud

Navštivte nás

Mapa technických konzultačních míst
  • Ochrana osobních údajů
  • Mapa stránek
  • Nastavení cookies
  • Informace o webu
Copyright 2025 ČEZ, a. s. – Všechna práva vyhrazena