Skip to Content

Dobrý den, jsem EMA - virtuální hlasová asistentka na zákaznické lince 800 850 860.

Když k nám zavoláte, přivítám vás jako první já. I když nejsem člověk, komunikace se mnou je přirozená a jednoduchá. Pomůžu vám rychle a efektivně, stejně jako by to udělal můj „lidský“ kolega.

Potřebujete ověřit plánovanou odstávku, zadat samoodečet, zjistit časy spínání nízkého tarifu nebo vyřešit technické dotazy? Žádný problém. Tyto i spoustu dalších požadavků zvládnu vyřešit levou zadní.

Jak probíhá hovor?
1) Mluvte stručně, jasně a plynule
Používejte konkrétní slova (třeba „porucha“ nebo „samoodečet“) a vyhněte se zbytečným frázím typu „chci se zeptat“ nebo „potřebuji zjistit“. Mluvte plynule a bez dlouhých pauz.
2) Odpovídejte jednoduše a až po vyzvání
Když položím otázku, odpovězte prosím co nejstručněji – ideálně jen „ano“ nebo „ne“, podle toho, na co se ptám. A nechte mě vždy domluvit – i virtuální asistentky si zaslouží prostor na větu.
3) Mluvte v klidném prostředí
Televize, rádio nebo mixér? Ideálně vypnout, ať se dobře slyšíme. A nemluvte současně s někým jiným, ať vím, komu mám odpovídat.

4) Čísla? Pomalu a zřetelně – nebo rovnou vyťukat

Čísla mi diktujte pomalu a srozumitelně, třeba „jedna, pět, osm“. Nebo je rovnou vyťukejte na klávesnici telefonu a potvrďte křížkem (#). Já si je přečtu rychle a bez chyby.

Ukázka hovoru

Chcete vědět, jak to se mnou probíhá, když hlásíte třeba samoodečet? Koukněte na krátkou ukázku – žádné složitosti, jen pár slov a je to vyřešené.

EMA: Dobrý den, dovolali jste se na linku společnosti ČEZ distribuce. Jsem virtuální asistentka Ema. Pořizuji záznam hovoru z důvodu bezpečného provozování distribuční soustavy, bezpečnosti osob, majetku a zlepšování kvality služeb. Více na www.cezdistribuce.cz/gdpr. Ráda vám pomohu s řešením vašeho požadavku. Odpovězte prosím slovy, s jakým tématem vám mohu pomoci?

Zákazník: Samoodečet

EMA: Rozuměla jsem vám správně, že chcete zadat samoodečet elektroměru? Stačí mi odpověď ano nebo ne.

Zákazník: Ano

EMA: Vyhledávám informace k vašemu odběrnému místu v systému. Prosím o malý okamžik.

EMA: Potvrďte mi prosím, že si přejete vyhledat informace k odběrnému místu na adrese Rasochy 59, Uhlířská Lhota. Stačí mi jednoduché ANO, NE.

Zákazník: Ano

EMA: Děkuji

EMA: Prosím o malý okamžik.

EMA: Odečet zadávám k datu: 21.09.2025 Nadiktujte mi prosím odečet vysokého tarifu T1. Váš poslední odečet byl 25679.0 kWh. Číslice můžete také zadat pomocí voleb na telefonu a potvrdit křížkem.

Zákazník: 2 6 3 2 6

EMA: Zachytila jsem číslo 26326 správně?

Zákazník: Ano

EMA: Děkuji, odečet je v pořádku. Zaevidovala jsem ho k vašemu odběrnému místu. Potvrzení o přijetí požadavku vám zasílám v SMS. Ode mě je to nyní vše.

 

Až mi příště zavoláte, budu se těšit – nemusíte se mě bát, vše spolu zvládneme rychle a s úsměvem (i když jen virtuálním).

Zajímá nás váš názor na tuto stránku. Pomozte nám ji vylepšit - napište, co se vám líbí, co vám chybí nebo co by šlo udělat lépe.

Tento formulář neslouží pro řešení požadavků. Své požadavky můžete vyřešit přes mobilní aplikaci Proud, Distribuční portál nebo na kontaktní lince 800 850 860.