ČEZ Distribuce otevřela technické konzultační místo v Olomouci, využívat ho mohou odběratelé všech obchodníků

Lidé i firmy z Olomouckého kraje, nehledě na to, od které firmy odebírají elektřinu, mohou od začátku listopadu vyřídit potřebné záležitosti související s distribucí na jednom místě. Společnost ČEZ Distribuce otevřela v budově Regionálního centra naproti olomouckého vlakového nádraží (Jeremenkova 1211/40b) technické konzultační místo (TKM), kde si zájemci mohou podat žádost o vytvoření elektrické přípojky či přeložky vedení nebo získat vyjádření ke stavbě, územnímu plánu nebo projektové dokumentaci.

Kontaktní místo je určeno pro všechny odběratele elektřiny, ať už mají smlouvu s jakýmkoliv dodavatelem – pokud sídlí či bydlí v Olomouckém kraji s výjimkou Prostějovska (kde je distributorem společnost EON Distribuce), elektřina k nim vždy „přiteče“ po drátech ČEZ Distribuce. Nové kontaktní pracoviště, kterým chtějí energetici přispět ke zlepšení obsluhy svých klientů, je po Děčíně, Ostravě, Kladnu a Plzni už páté v Česku.

 „Mnoho klientů stále preferuje osobní kontakt, nebo jejich požadavek je natolik specifický, že je nutno tuto záležitost vyřešit osobně popřípadě ve spolupráci s ostatními techniky. Chceme trvale zlepšovat dostupnost a kvalitu služeb, které našim klientům poskytujeme,“ vysvětluje důvod otevření TKM generální ředitel ČEZ Distribuce Martin Zmelík.

  „To, že jdeme správnou cestou, potvrzuje i návštěvnost našich tří TKM v Děčíně, Ostravě a Kladně. Každý měsíc zde najde technickou pomoc více jak 2000 klientů,“ dodává Zmelík. Také před třemi týdny otevřené TKM v Plzni již nabízí klientům služby k jejich plné spokojenosti.

TKM bude otevřeno pět dní v týdnu. V pondělí a středu bude otevírací doba od 8 do 17 hodin, v úterý, čtvrtek a pátek od 8 do 14 hodin. Obsluha TKM nabízí všem klientům profesionálně vyškolené zaměstnance, kteří pomohou s požadavky týkající se distribuční problematiky. TKM nebude řešit obchodní záležitosti, ty musí klienti řešit se svým obchodníkem.

Jaké požadavky se na TKM budou řešit:

  • žádosti o připojení, změnu příkonu,
  • přeložky distribučního zařízení,
  • nahlášení poruchy,
  • informace o odstávkách elektřiny,
  • vyjádření ke stavbě, územnímu plánu a projektové dokumentaci,
  • zaizolování či odizolování vedení,
  • ořezy stromoví v blízkosti vodičů,
  • požadavek na vytyčení kabelového vedení v terénu,
  • dotazy na spínání HDO,
  • požadavky na odplombování či zaplombování odběrného místa,
  • dotazy technického charakteru a další.

Otevření TKM v Olomouci je další krok ČEZ Distribuce ve zlepšování obsluhy svých klientů. Po spuštění bezplatné kontaktní linky 800 850 860 pro hlášení poruch a řešení distribučních požadavků i on-line portálu pro komunikaci s distributorem tzv. DIP (Distribuční informační portál) rozšiřuje síť technických konzultačních míst na svém zásobovacím území. V plánu je otevřít kolem desíti TKM, převážně v krajských městech. V blízké době se tak mohou na své TKM těšit také obyvatelé v  Hradci Králové, následovat budou Pardubice, Kolín, Karlovy Vary a Liberec.

ČEZ Distribuce, a. s. ze Skupiny ČEZ provozuje na území České republiky vedení v délce 163 680 km s 3,6 mil. odběrných míst. Postupnou modernizací, plánovanou rekonstrukcí zařízení distribuční soustavy a proaktivním přístupem stabilně zvyšuje a zajišťuje kvalitní a spolehlivé dodávky elektřiny a plní rostoucí požadavky klientů. Cílenými investicemi do distribučního zařízení je umožňován další rozvoj české ekonomiky a vytvářen prostor investorům a tím i novým pracovním místům v regionech.

Vladislav Sobol, mluvčí Skupiny ČEZ